Thunderbird & Lightning » TB bryder konstant ned

Stegemüller

Geografisk sted: København

TB bryder konstant ned

Indlægaf Stegemüller » fre 24. aug 2018 14:29

Hej

Mine lidelser vedr. TB bliver ved. Jeg er godt ved at være træt af det. Jeg vedlæger de 500 fejlrapporter :-)

Det var Kim Ludvigsen, der anbefalede jer.

I håb om, at I kan hjælpe mig.

Bdste hilsner

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0
Vedhæftede filer
TB_crash.png
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: TB bryder konstant ned

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. aug 2018 14:43

Hanne, kan jeg ikke få dig til at kopiere ID'erne herind i stedet. Det er lidt besværligt at sidde og indtaste dem fra et billede.
Mvh. Kim

Stegemüller

Indlægaf Stegemüller » fre 24. aug 2018 14:53

Jo selvfølgelig
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Stegemüller

Indlægaf Stegemüller » fre 24. aug 2018 14:55

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. aug 2018 15:06

Jep, smukt.

De er alle for Thunderbird 60, den nyeste er fra kl. 13:26:20 i dag. Hvis du får installeret den gamle version, så tror jeg, det løser problemet.

Fik du slået alle opdateringsfunktionerne i dine sikkerhedsprogrammer fra, inden du installerede 52.9.1 sidste gang? Thunderbird burde ikke selv opdatere til 60'eren, så det må næsten være noget andet, der er på spil.

Jeg kan ikke umiddelbart forstå rapporterne, så jeg kan ikke se, hvad der får 60'eren til at gå ned - men vi konkluderede tidligere, at det var temaerne, der drillede. Og de burde i hvert fald ikke drille i den gamle version.
Mvh. Kim

Stegemüller

Indlægaf Stegemüller » fre 24. aug 2018 15:16

Kaspersky.png
e er alle for Thunderbird 60, den nyeste er fra kl. 13:26:20 i dag. Hvis du får installeret den gamle version, så tror jeg, det løser problemet.

Fik du slået alle opdateringsfunktionerne i dine sikkerhedsprogrammer fra, inden du installerede 52.9.1 sidste gang? Thunderbird burde ikke selv opdatere til 60'eren, så det må næsten være noget andet, der er på spil.

Jeg kan ikke umiddelbart forstå rapporterne, så jeg kan ikke se, hvad der får 60'eren til at gå ned - men vi konkluderede tidligere, at det var temaerne, der drillede. Og de burde i hvert fald ikke drille i den gamle version.

Hej Kim

Super!

Ja alt der kan finde på at opdatere TB er drøbt, dog kan jeg ikke lige finde det i Kaspersky, men jeg slog det jo fra forleden. Det er lidt svært at se på Kaspersky, hvad der foregår. Forleden så det anderledes ud. Men det har da kørt et par timer nu.

Jeg har installeret via linket, du gav mig forleden dag. Så nu har jeg denne vesion: "Version 52.9.1, first offered to channel users on July 10, 2018"

Er der mere, du skal have svar på lige nu? - og tak fordi du hjælper igen, igen, igen.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. aug 2018 15:23

OK, lad os håbe, du får lov at beholde den version denne gang.

Jeg har lige prøvet, om jeg kunne finde en vejledning til Kasperskys opdateringsfunktion. Er det det gratis program, du benytter? I så fald ser det ud som om, programmet ikke selv opdaterer uden at spørge først, men at det viser en liste, hvor man så kan vælge, hvilke af programmerne, der skal opdateres. Hvis det er tilfældet hos dig, så husk at fjerne/sige nej til at Thunderbird skal opdateres af Kaspersky.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 24. aug 2018 15:24

Hej Hanne og andre

De nedbrud, du får i Thunderbird 60.0, skyldes vist en bug.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1482659
Det har måske noget at gøre med afspilning af den lyd, du hører, når du modtager en mail.
Hilsen Jørgen

Stegemüller

Indlægaf Stegemüller » fre 24. aug 2018 15:29

Kim Ludvigsen skrev: OK, lad os håbe, du får lov at beholde den version denne gang.

Jeg har lige prøvet, om jeg kunne finde en vejledning til Kasperskys opdateringsfunktion. Er det det gratis program, du benytter? I så fald ser det ud som om, programmet ikke selv opdaterer uden at spørge først, men at det viser en liste, hvor man så kan vælge, hvilke af programmerne, der skal opdateres. Hvis det er tilfældet hos dig, så husk at fjerne/sige nej til at Thunderbird skal opdateres af Kaspersky.

Jo - jo det glemmer jeg aldrig efter dette mareridt "Amar rundt på cykel og Amar halshug og jorden rundt på 80 dage" eller hvordan det nu er...

Nej Kapersky er et hammedyrt sikkerhedsprogram, der også tager backup - og når .

Du skal have mange tak. Så ser vi, hvor længe det holder. Jeg tænker efterhånden på at blive konvertit... .-)
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Stegemüller

Indlægaf Stegemüller » fre 24. aug 2018 15:36

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Hanne og andre

De nedbrud, du får i Thunderbird 60.0, skyldes vist en bug.
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1482659
Det har måske noget at gøre med afspilning af den lyd, du hører, når du modtager en mail.

Den lyd kan jeg fint slå fra, den spilles alligevel ikke :-)

Når vi er ude over dette mareridt, skal jeg bede om jeres hjælp til at min profil opfører sig sæt: JottaCloud vil ikke lave backup af profilen, og hvis jeg laver en restore fra Kaspersky, lykkes det slet ikke. Der er altså et eller andet galt her hos mig. Kin har så tit sagt, at min TB er forhekset. Jeg er ved at give ham ret.

Er vi ved at være der hvor en re-installation vil være på plads? Jeg har egl. lys til det, men jeg er bange for, om jeg så mister mails. Jeg har flere tusinde. Kalenderen - pyt med den.

Bedste hilsner - med tak for al jeres hjælp, endnu engang.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller