Thunderbird & Lightning » HTML formater i mail

tinem

HTML formater i mail

Indlægaf tinem » man 27. aug 2018 19:41

Hej, har lige skrevet en mail, hvor jeg skulle kopiere forskellige tekster fra flere steder og indsætte og det var et helved at finde ud af. Jeg lavede det så godt jeg kunne fordi denne mail skulle sendes.

Jeg har hele tiden skrevet med HTML, men ikke som ovenstående. Findes der et sted hvor dette er forklaret, så alle kan forstå det?

Jeg bruger den engelske udgave, men finder jo nok ud af det alligevel.

Dbh
Tine

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: HTML formater i mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 27. aug 2018 19:49

Hej Tine

Du skriver ikke, hvad problemet var - var det, at du fik formateringen med over fra de tekster, du kopierede? I så fald er løsningen at indsætte lidt anderledes: Højreklik på et tomt sted i mailen, og vælg så "Indsæt uden formatering" på menuen.
Mvh. Kim

tinem

Indlægaf tinem » man 27. aug 2018 19:53

Tak, men kunne heller ikke finde ud af at vælge en tidligere formatering f.eks. til en overskrift og bruge samme senere hen, syntes ikke det virkede. Video el.lign. om dette ville være super.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 27. aug 2018 19:59

Du forklarer ikke så tydeligt, hvad du mener - husk, at vi ikke kan se, hvad du gør eller prøver at gøre. Den tidligere formatering, du nævner, er det en du tidligere har brugt i Thunderbird eller er det formateringen i den tekst, du kopierer?

Du kan altid ændre formateringen af en mail ved hjælp af formateringslinjen, hvor du kan vælge tekststørrelse, skrifttype og meget mere.
Mvh. Kim

tinem

Indlægaf tinem » man 27. aug 2018 20:01

Det var formateringen jeg kopierede fra forskellige dele. Men vil prøve at tage mig bedre tid næste gang. Tak for hjælpen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 27. aug 2018 20:12

OK, så er jeg med. Heldigvis kan du i Thunderbird indsætte uden formatering via et højreklik - det er ikke alle, der tilbyder den nemme løsning. Hvis du en dag skal indsætte en tekst i et andet program og undgå at få formatering med, kan du bruge nedenstående trick:

Åbn Notesblok eller en anden tekst-editor, der ikke giver mulighed for at formatere tekst. Kopier nu den formaterede tekst og indsæt den i tekst-editoren. Lav så en ny kopiering af teksten i tekst-editoren og indsæt den herefter, hvor du skal bruge den. Det er lidt besværligt, men det virker.
Mvh. Kim

tinem

Indlægaf tinem » man 27. aug 2018 20:22

Tak, jeg plejer også selv at bruge Notesblok til dette.

Men her kopierede jeg tekst fra Linkedin tråd samt tekst fra GoogleDoc og nogle af formateringerne ville jeg gerne have med. Men man skal nok kopiere det af flere omgange til Notesblok og så indsætte i mail og så først formatere, men tror faktisk at jeg i fremtiden vil undgå at formatere for meget og kun brue Bold og hyperlinks som det mest nødvendige.