Thunderbird & Lightning » Tekst

perskib

Tekst

Indlægaf perskib » tors 30. aug 2018 15:54

Hvorfor vises mine indkomne mails med en masse volapyk (koder af forskellig slags?
Hvorfor får jeg kun overskriften og skal taste på denne for at få teksten?

mvh
Per

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/17.17134

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Tekst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. aug 2018 16:05

Hej Per

Er det kun æ, ø og å, der er erstattet af underlige tegn, eller er der slet ikke nogle normale bogstaver i mailene?

Du kan evt. tage et skærmbillede, vi kan se, så vi bedre kan forstå, hvordan mailene ser ud.

Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du kun får overskriften. Normalt vises emnelinjen i en rude for sig, og når man markerer den, vises indholdet af mailen i en anden rude. Hvis det er noget helt andet, du mener, så prøv at forklare nærmere.
Mvh. Kim

perskib

Indlægaf perskib » tors 30. aug 2018 16:26

Hej Kim,
Nedenfor hvad der står når jeg klikker en gang på meddelesen. Når jeg klikker 2 gange får jeg rigtig nok meddelelsen korrekt. Men hvorfor al det volapyk?

Mit andet spørgsmål klarede jeg ved at gå ind på serveren hvor der stod at den kun skulle sende emnet.
Jeg rettede den til at indbefatte indhold

mvh

Per

[Kildekode slettet af Kim Ludvigsen]

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. aug 2018 16:42

Hej Per

Jeg går ud fra, at du har videresendt en mail til dig selv med indholdet "lkhælknælknælkælknælknæklnækn" - det ser i hvert fald sådan ud.

Det, du får vist, er mailens kildekode. Den bør du ikke få vist ved et klik, den vises i et selvstændigt vindue, hvis du beder om det (via en tastaturgenvej eller via rullemenuen "Flere").

Er det alle mails, der vises på den måde?
Hvor vises indholdet - du må meget gerne tage et skærmbillede, så vi kan se, hvor i programmet, det vises. Du kan finde vejledning til at tage og indsende et skærmbillede her:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede

Jeg har slettet kildekoden fra dit indlæg, da den bl.a. indeholder din mailadresse. Der er ingen grund til at lade spammere finde mailadressen her, så de kan sende dig spam.
Mvh. Kim

perskib

Indlægaf perskib » tors 30. aug 2018 17:34

Hej Kim,

Hvis jeg sender et skærmbillede får du igen min mailadresse mv og ingen for mig at se supplerende oplysninger i forhold til det jeg sendte tidligere.

Det er egentlig meget enkelt:

mine indkomne mails står øverst på siden som vanligt. Hver gang jeg peger på en af dem vises et skærmbillede nederst på siden som jeg forstår er kildekoden.
Hvis jeg dobbeltklikker på en mail vises den korrekt uden kildekode.

Hvis jeg kan fjerne kildekoden ved en simpel genvej eller du kan oplyse i menuerne hvor jeg skal slå den fra vil det være fint.

mvh
Per

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. aug 2018 17:48

Hej Per

En mailadresse på et skærmbillede er ikke det store problem. Spammerne bruger botter, gennemgår tekst for at finde mailadresser, de kan ikke aflæse en mailadresse på et billede.

Det vil stadig hjælpe os en del at kunne se, hvordan det ser ud.

Det er ikke muligt at fjerne kildekoden med en genvej eller via en menu - det fungerer den anden vej, kildekoden vises normalt kun via en genvej eller en menu. Hvis det fungerer anderledes hos dig, er det første gang, jeg har hørt, at det skulle kunne ske. Så spørgsmålet er, om der er noget andet på spil.

Du kan lige prøve følgende, inden du prøver at tage et skærmbillede: Prøv at starte Thunderbird i fejlsikret tilstand for at se, om problemet så stadig er der. I fejlsikret tilstand slås alle udvidelser fra, så hvis problemet forsvinder, er det en udvidelse, der driller.

Sådan starter du Thunderbird i fejlsikret tilstand:
Klik på menuknappen (den med de tre streger)
Hold musemarkøren over Hjælp, og klik så på "Genstart med tilføjelser deaktiveret" på undermenuen.
Klik på Genstart i den dialogboks, der åbnes.
En ny dialogboks åbnes, klik på Fortsæt i fejlsikret tilstand (du skal ikke sætte nogle flueben).
Mvh. Kim

perskib

Indlægaf perskib » tors 30. aug 2018 18:05

Hej Kim,

Jeg har startet i fejlsikret tilstand med samme resultat: kildekoden vises.

Jeg skal nok sende dig et skærmprint men det bliver først i morgen.

mvh
Per

perskib

Indlægaf perskib » fre 31. aug 2018 11:40

Hej Kim

Vedlagt et skærmprint.
KIldekoden fortsætter længere ned end skærmprintet viser.

mvh
Per

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 31. aug 2018 11:55

Hej Per

Så er jeg endelig med på, hvor og hvordan du får vist kildekoden - et billede siger mere end 1000 ord :-)

Klik på menuknappen (den med de tre streger)
Holdmusemarkøren over Vis, hold så musemarkøren over Meddelelseshoveder på undermenuen, og klik så på Normalt.

Du kan for øvrigt også med fordel klikke på lukkekrydset til højre for knappen Behold nederst i vinduet. Så lukkes informationslinjen om kalenderen. Hvis du ikke vil bruge kalenderen, kan du i stedet klikke på knappen Deaktiver.

Jeg sletter billedet fra dit indlæg, da alle ikke behøver at se, hvad du har fået af mails.
Mvh. Kim

perskib

Indlægaf perskib » fre 31. aug 2018 14:04

Hej Kim,

Tak for hjælpen - det virkede - super.
Det er næsten altid et kryds e.lign. et eller andet sted - det er bare at finde ud af hvor.

Med venlig hilsen
Per