Thunderbird & Lightning » Folder menuen mangler mange folder navne

arneessa

Folder menuen mangler mange folder navne

Indlægaf arneessa » fre 31. aug 2018 11:42

TB har kørt normalt i mange år, men de sidste dage har jeg problemer med at folder menuen i venstre side viser folder ikonen men ikke noget folder navn.
Yderligere står nogle af folderne så oven i hinanden og nogle folder navne står med ulæselig mikro tekst.

Fejlen er intermitterende, forstået på den måde at 1 ud af 12 gange hvor jeg starter TB viser den korrekt uden fejl og så 11 gange med den beskrevne fejl.

Jeg bruger TB 52.9.1 (64-bit) på en Macbook Pro med 550GB SSD.
Er der nogen der kan hjælpe?

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.13; rv:61.0) Gecko/20100101 Firefox/61.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Folder menuen mangler mange folder navne

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 31. aug 2018 12:00

Hej Arne

Prøv i første omgang at genstarte Thunderbird i fejlsikret tilstand - det vil slå udvidelserne fra. Virker det i fejlsikret tilstand, er det sandsynligvis en udvidelse, der driller.

Sådan starter du Thunderbird i fejlsikret tilstand:
Klik på menuknappen (den med de tre streger)
Hold musemarkøren over Hjælp, og klik så på "Genstart med tilføjelser deaktiveret" på undermenuen.
Klik på Genstart i den dialogboks, der åbnes.
En ny dialogboks åbnes, klik på Fortsæt i fejlsikret tilstand (du skal ikke sætte nogle flueben).
Mvh. Kim

arneessa

Re: Folder menuen mangler mange folder navne

Indlægaf arneessa » fre 31. aug 2018 12:12

hej Kim, Det hjalp har nu prøvet at re-starte 4 gange og det virker tilsyneladende godt nu.
Prøver at starte tilføjelser en efter en for at identificere hvilken tilføjelser der skaber problemer.
Mange tak for hjælpen

mvh.
Arne