- Nikolaj Lunøe
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: ons 26. dec 2007 14:30
- Geografisk sted: Christianshavn
Mine e-mails lander i modtagernes “spam”-mapper
Jeg benytter Mozilla Tunderbird version 52.9.1 – og har altid været glad og tilfreds.
På det seneste har jeg imidlertid fået et problem, som sandsynligvis intet har med mail-programmet at gøre – men jeg vil for en sikkerheds skyld alligevel lige prøve at spørge jer kyndige og hjælpsomme mennesker.
Problemet er slet og ret, at inden for de sidste ca. 4-5 uger har et meget stort antal mennesker fortalt mig, at de (ofte med stor forsinkelse) har fundet e-mails, som jeg har sendt dem, i “spam”-mapperne i deres mailprogram.
Andre hævder, at de slet ikke har modtaget mine mails. (Dette kan måske bero på, at samme mails ligeledes er røget i “spam”-mappen – som mailprogrammet så automatisk har tømt (fx efter 14 dage), uden at modtageren har fået kikket i den.)
Og en hel del mails er formentlig forsvundet, uden at jeg har fået det at vide – ikke alle svarer, og det er de jo heller ikke forpligtet til.
Jeg har ikke selv ændret noget i opsætningen af Thunderbird – bortset fra at jeg i mandags slog funktionen “Bed altid om kvittering, når der sendes meddelelser” til – i at forsøg på at finde ud af, hvem der henholdsvis modtager og ikke modtager mine mails.
Jeg har et ret effektivt antivirus-program, der opdateres flere gange i døgnet: “Avira Antivirus Pro” – som altid omgående har fanget vira i mails, jeg har modtaget (de få gange, dette er sket).
Men kan en eller anden internet-side eller e-mail alligevel have installeret en eller anden form for “malware” på min PC – som medfører, at diverse mail-servere og mail-programmer er begyndt at registrere de e-mails, jeg sender, som spam?
Med venlig hilsen
Nikolaj Lunøe
nikolaj@capability.dk
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0
På det seneste har jeg imidlertid fået et problem, som sandsynligvis intet har med mail-programmet at gøre – men jeg vil for en sikkerheds skyld alligevel lige prøve at spørge jer kyndige og hjælpsomme mennesker.
Problemet er slet og ret, at inden for de sidste ca. 4-5 uger har et meget stort antal mennesker fortalt mig, at de (ofte med stor forsinkelse) har fundet e-mails, som jeg har sendt dem, i “spam”-mapperne i deres mailprogram.
Andre hævder, at de slet ikke har modtaget mine mails. (Dette kan måske bero på, at samme mails ligeledes er røget i “spam”-mappen – som mailprogrammet så automatisk har tømt (fx efter 14 dage), uden at modtageren har fået kikket i den.)
Og en hel del mails er formentlig forsvundet, uden at jeg har fået det at vide – ikke alle svarer, og det er de jo heller ikke forpligtet til.
Jeg har ikke selv ændret noget i opsætningen af Thunderbird – bortset fra at jeg i mandags slog funktionen “Bed altid om kvittering, når der sendes meddelelser” til – i at forsøg på at finde ud af, hvem der henholdsvis modtager og ikke modtager mine mails.
Jeg har et ret effektivt antivirus-program, der opdateres flere gange i døgnet: “Avira Antivirus Pro” – som altid omgående har fanget vira i mails, jeg har modtaget (de få gange, dette er sket).
Men kan en eller anden internet-side eller e-mail alligevel have installeret en eller anden form for “malware” på min PC – som medfører, at diverse mail-servere og mail-programmer er begyndt at registrere de e-mails, jeg sender, som spam?
Med venlig hilsen
Nikolaj Lunøe
nikolaj@capability.dk
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:62.0) Gecko/20100101 Firefox/62.0