Thunderbird & Lightning » Mailinglister

Lyngdal

Mailinglister

Indlægaf Lyngdal » tirs 13. nov 2018 18:29

Bruger normalt mailinglister en del.
Nu tillades kun en modtageradresse ad gangen.
Hvad sker der? Hvordan rettes det?
V.h.
Lyngdal

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/17.17134

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Mailinglister

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 13. nov 2018 18:56

Hej Lyngdal

Får du en fejlmeddelelse, når du prøver at sende en mail til personer på en mailingliste? Giv os fejlmeddelelsen.
Det kan være din mailudbyder, der har sat en grænse for, hvor mange modtageradresser, der må være i mailens header.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 13. nov 2018 18:59

Hej Lyngdal

Uanset, om der er en anden løsning, så vil det nok være en fordel for dig at bruge udvidelsen Mail Merge. Den sender mailene enkeltvis, og den har flere smarte funktioner, fx mulighed for at personliggøre mailene med et Hej [modtagernavn] i mailene. Når mailene sendes én ad gangen, har de heller ikke så nemt ved at havne i diverse spamfiltre.

Mail Merge kan hentes her:
https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ail-merge/
Mvh. Kim

Lyngdal

Indlægaf Lyngdal » tirs 13. nov 2018 20:00

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Lyngdal

Får du en fejlmeddelelse, når du prøver at sende en mail til personer på en mailingliste? Giv os fejlmeddelelsen.
Det kan være din mailudbyder, der har sat en grænse for, hvor mange modtageradresser, der må være i mailens header.

Ja. Der står "for mange modtagere" og foreslår, jeg retter i listen. Mere præcist i listens nr 2.
V.h.
Lyngdal

Lyngdal

Indlægaf Lyngdal » tirs 13. nov 2018 20:01

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Lyngdal

Og nej, TDC hævder, de ikke har et loft over antallet af modtagere.
V.h.
Lyngdal

Lyngdal

Indlægaf Lyngdal » tirs 13. nov 2018 20:51

Ja, "for mange modtagere".
Nej TDC fortæller, de ikke har et loft.
V.h.
Lyngdal

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 13. nov 2018 21:02

Jeg er ret sikker på, at beskeden "for mange modtagere" kommer fra TDC's mailserver. Så det undrer mig, at de siger, at de ikke har en grænse for, hvor mange modtagere der må være på én mail.

Men kontrollér lige modtager nr. 2 på din mailingliste. Åbn adressebogen og kontrollér at vedkommendes adresse er korrekt udformet. Hvis du retter i mailadressen i adressebogen, så ret også adressen i mailinglisten.
Hilsen Jørgen

Lyngdal

Indlægaf Lyngdal » tirs 13. nov 2018 21:11

Jeg tror du har ret, men hvad nytter det?
Jeg prøver hos TDC' Erhvervscenter igen i morgen,
men får næppe et andet svar.
Hvis man retter (eller fjerner) en mailadresse, vil man i næste forsøg blive bedt om at rette (eller fjerne) den næste. Man slutter, når der kun er en modtager tilbage.
For nogle dage siden kunne jeg sende til ca 300 (eller flere) modtagere pr gang. Så ca 50 pr gang, og nu altså 1 modtager pr mail.
Venlig hilsen
Lyngdal

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 13. nov 2018 21:21

Hvis du installerer udvidelsen 'Mail Merge', som Kim gav et link til, sender Thunderbird ikke én mail med mange modtagere i mail-headeren, men mange mails med hver sin modtager. Måske kan det løse dit problem.

Men jeg håber, at TDC kan hjælpe dig. Der må også være andre af TDC's kunder, der har behov for at masseudsende mails.
Hilsen Jørgen

Lyngdal

Indlægaf Lyngdal » ons 14. nov 2018 17:17

Foreløbig tak til Kim og Jørgen

Har I en guide til at hente og installere "Mail Merge"?
Venlig hilsen
Lyngdal

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 14. nov 2018 17:52

Besøg https://addons.thunderbird.net/da/thund ... ail-merge/
Klik på knappen 'Hent nu'. Gem filen på dit skrivebord. Start Thunderbird. Åbn fanebladet Tilføjelser. Klik på Udvidelser. Klik på ikonet med tandhjulet på siden Tilføjelser, og vælg 'Installer tilføjelse fra fil'. Klik dig frem til filen, du lige hentede. Genstart Thunderbird, når udvidelsen er installeret.
Hilsen Jørgen