Thunderbird & Lightning » Return Receipt + Mail Merge

tinem

Return Receipt + Mail Merge

Indlægaf tinem » søn 27. jan 2019 17:18

Hej
Jeg har i længere tid haft stor glæde af Return Receipt, men har nu også prøvet at bruge det med Mail Merge og en gruppe af mine EGNE mailadresser for at teste inden jeg sender ud til en gruppe mennesker, som jeg fremover kommer til at skrive til et par gange om året. Det virker også fint, men nu til mit spørgsmål.
Det ser ud til at efter et stykke tid, så får man IKKE mere Receipt sendt i ens indbakke og ved ikke om det er sådan det skal fungere? Måske stopper det med at virke efter et par mails hvor man jo har bekræftet og sagt OK til pop-up beskeden?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:64.0) Gecko/20100101 Firefox/64.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Return Receipt + Mail Merge

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 27. jan 2019 18:32

Nu har jeg lige testet funktionen Kvittering sammen med udvidelsen Mail Merge. Det ser ud til at fungere ok. Det er ikke sådan, at Thunderbird husker, at du har sagt Ja til at sende en kvittering, og derfor ikke spørger dig næste gang.
Jeg ved ikke, hvad du mener med "..efter et stykke tid..". Husker du at bede om en kvittering hver gang du sender en mail?

Har du ændret på indstillingerne for kvittering? Bemærk, at der er både globale indstillinger og indstillinger for den enkelte mailkonto.
Hilsen Jørgen

tinem

Indlægaf tinem » søn 27. jan 2019 18:48

Tak for svar.
Jeg har sat den til automatisk at bede om kvittering og det virker også fint og der popper også en box op hvor jeg siger OK og "som regel" får jeg besked om at den er åbnet/læst, men efter nogle mails er det stoppet, altså IKKE popup, men at jeg får besked.
Kan ikke forklare det tydeligere, desværre.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 27. jan 2019 19:11

Har du tjekket spam-mappen?

Hvis du får vist pop op'en, og du siger OK til at sende en kvittering, så skulle der også blive sendt en kvittering. Hvis kvitteringen ikke kommer frem, må den være blevet fanget undervejs, fx af et spamfilter. Tjek også på din webmail, om kvitteringen skulle ligge i en spam-mappe der.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 27. jan 2019 19:19

Når du modtager en mail og klikker på "Send kvittering" sendes en kvittering. Hvis det af en eller anden grund ikke er muligt for Thunderbird at sende kvitteringen, vises en fejlmeddelelse.
Bemærk, at det kan tage nogen tid inden kvitteringen når frem. Bemærk også, at hvis du sender fra og til samme mailadresse (for at teste), vil du ikke blive bedt om en kvittering.
Hilsen Jørgen

tinem

Indlægaf tinem » man 28. jan 2019 15:35

Tak for svarene til jer begge. Jeg havde testet spam mapper og ved godt at man ikke får kvittering, når den er sendt til ens mailadresse hvor fra mails sendes.
Men tror jeg har fundet ud af fejlen. Jeg bruger Gigahost og har et domæne med mulighed for flere underdomæner for samme pris. Har tidligere ikke benyttet mig af disse mailkonti, men kunne jo bruges nu til at teste Mail Merge m.m.

Det viser sig at hvis man har flere end en mailadresse til et underdomæne så bliver receipt kun sendt fra en af disse, selvom man sagtens kan sende mails til begge, mærkeligt.
Men jeg har to underdomæner som jeg nu vil holde mig til og det funker perfekt.

Vil også gerne sige at jeg virkelig overrasket over hvor fanastisk dette mailprogram er og hvor meget man kan med dette samt den hurtige og store indsats I yder med hjælp til os der beder om denne. Så stor tak til begge og jo godt vi fandt årsagen. :-)