Side 1 af 1

Opdatering mislykkedes

Indlæg: tirs 12. mar 2019 11:36
af Lone_B
Hej Forum
For kort tid siden hentede jeg Thunderbird mail. Og det kører sådan set fint nok. Men nu har programmet åbenbart pludselig problemer med opdateringer.
Hver dag jeg starter mail op kommer beskeden:

"Opdateringen kunne ikke installeres (patching mislykkedes)"

Nogen der evt. har været ude i det samme, og har et bud?

Hilsen Lone

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/17.17134

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: tirs 12. mar 2019 16:39
af Jørgen Rasmussen
Hej Lone

Det kan være et program på din computer, som forhindrer Thunderbird i at opdatere sig selv.
Prøv at hente programmet her: https://www.thunderbird.net/da/
Afslut Thunderbird (hvis programmet kører).
Installer Thunderbird.

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: tirs 12. mar 2019 17:52
af Lone_B
Hej Jørgen
Tak for svar! Hvad med mine kontakter, mails ect. hvis jeg installerer TB igen, og hvad vil det ændre hvis der er et program der hindre opdatering. Så er det vel det jeg skal finde?

dbh
Lone

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: tirs 12. mar 2019 18:10
af Jørgen Rasmussen
Dine kontakter, mails mv. berøres ikke af, at du installerer Thunderbird igen. Du skal bare installere den oveni den nuværende installation.

Jeg har læst et sted, at Spybot TeaTimer og Logitech QuickCam-programmer er kendt for at kunne genere opdateringsfunktionen. Men der kan sagtens være andre programmer, der er skyld i problemet. Hvis du har et af disse programmer kørende, kan du prøve at afslutte dem, hvis du løber ind i problemet igen.

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: tirs 12. mar 2019 18:21
af Lone_B
Jeg har Logitech tastatur Jørgen, og har også læst om det problem. Det er prøvet, men det var ikke det der var problemet. Jeg prøver dit råd, og håber det hjælper. Vender tilbage med resultat....Tak!

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: ons 20. mar 2019 12:56
af Lone_B
Så kommer jeg lige tilbage Jørgen Rasmussen. I dag var der ny opdatering klar igen, og denne mislykkedes også, så det tyder på at jeg selv er nødt til at hente ny version på siden hver gang :/

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: ons 20. mar 2019 15:21
af Jørgen Rasmussen
Hej Lone

Hvis du har lavet en normal installation af Thunderbird, opbevarer mails, kontakter osv. i en mappe, som kaldes en profil. Den ligger et andet sted end selve programmet. Programmet vil typisk ligge i C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird. Du kan kontrollere, om din profilmappe ligger et andet sted en programmet: Klik på menuknappen i Thunderbird, peg på 'Hjælp', og vælg så 'Teknisk information'. Det åbner fanebladet Teknisk information. Klik på knappen 'Åbn mappe' i afsnittet Programinfo.

Hvis profilmappen ligger et andet sted end selve programmet, så afslut Thunderbird. Slet alt indholdet af mappen C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird.
Geninstaller Thunderbird.

Indstil Windows til at vise skjulte filer og mapper.
Åbn så C:\Users\Din Windows kontonavn\AppData\Local\Thunderbird\updates. Åbn hver af de mapper, du finder i mappen updates, (navnene består af tal og store bogstaver). I de/den mappe sletter du filerne active-update.xml og updates.xml samt en mappe med navnet updates.

Her er et eksempel på stien til mappen på min computer: C:\Users\Jørgen\AppData\Local\Thunderbird\updates\7A752BD570B9BF90. Hos mig indeholder mappen 7A752BD570B9BF90 de to filer active-update.xml og updates.xml samt en mappe, der hedder updates. Alle tre elementer skal slettes. Bemærk, at der er to mapper med navnet 'updates' i den fulde sti. Eksempel: C:\Users\Jørgen\AppData\Local\Thunderbird\updates\7A752BD570B9BF90\updates. Det er den sidste af dem, du skal slette.
Det er ikke sikkert, at alle tre elementer eksister.

Jeg håber det løser problemet.

Re: Opdatering mislykkedes

Indlæg: lør 23. mar 2019 09:39
af Lone_B
Puhu Jørgen, det ser indviklet ud! Ser om jeg har mod på det :)
Tak for dit bud!