Thunderbird & Lightning » Helligdage i kalender

Winzilla

Helligdage i kalender

Indlægaf Winzilla » ons 3. apr 2019 10:10

Indlæsning af helligdage
Jeg er helt på bar bund mht. indlæsning af danske helligdage i min kalender.
Jeg har fundet diverse vejledninger (på engelsk), men så kommer jeg ikke videre. Er meget i tvivl, om min eksisterende kalender forsvinder, hvis jeg indlæser en fra nettet.
Er der en venlig sjæl, der kan skære ud i pap for mig, hvordan jeg griber det an?
Tak på forhånd.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/73.0.3683.86 Safari/537.36

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Helligdage i kalender

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 3. apr 2019 11:47

Man kan have flere kalendere i Lightning.
Hvis kalenderen med helligdage er en fjernkalender, som du vil abonnere på, vil helligdagene ikke optræde i en af de andre kalendere i Lightning. Hvis kalenderen er en fil, du vil importere, vil den blive importeret ind i en eksisterende kalender. I det tilfælde kan du oprette en ny kalender og importere din kalenderfil ind i den.
Eksisterende kalendere med begivenheder og opgaver forsvinder ikke.
Hilsen Jørgen

Winzilla

Indlægaf Winzilla » ons 3. apr 2019 17:21

Hej Jørgen

Tak for dit svar.
Jeg må forsøge, jeg er stadig meget usikker på, hvordan jeg helt nøjagtig skal gøre det.

Hilsen
Winnie

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 3. apr 2019 17:44

Hej Winnie

Oprettelse af en ny kalender:
Klik på menuen Filer -> Ny -> Kalender. (Hvis du ikke kan se menulinjen, så tryk på Alt-tasten).
Hvis det drejer sig om en fjernkalender, du vil abonnere på, så vælg 'På netværk', og klik på 'Næste'. Vælg 'WebDAV'. Indtast adressen på kalenderen i feltet Adresse, og klik på Næste. Giv kalenderen et navn og en farve. Klik på Næste for at oprette kalenderen. Klik på Afslut for at afslutte.
Hilsen Jørgen

Winzilla

Indlægaf Winzilla » ons 3. apr 2019 17:51

Hej Jørgen

Tak igen.

Hilsen
Winnie