Thunderbird & Lightning » mozilla http://tele.dk/23428

peter1215
 

mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » søn 28. apr 2019 22:34

mozilla http://tele.dk/23428
Hjælp kan ikke sende mail ??
Viser /tele.dk/23428

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/18.17763

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 28. apr 2019 22:58

Hej Peter

Hvilken fejlmeddelelse får du i Thunderbird - giv os hele fejlmeddelelsen. Du må gerne anonymisere din mailadresse, så du ikke modtager spam på den, udskift den fx med ***@mail.dk
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » søn 28. apr 2019 23:03

Kim Ludvigsen skrev: Hej Peter

Hvilken fejlmeddelelse får du i Thunderbird - giv os hele fejlmeddelelsen. Du må gerne anonymisere din mailadresse, så du ikke modtager spam på den, udskift den fx med ***@mail.dk


Hej Kim viser det
Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: 5.6.0 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428. Kontrollér meddelelsen og prøv igen.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 29. apr 2019 00:04

Hvis det blot er en almindelig mail, du har forsøgt at sende, så er din IP-adresse sandsynligvis blevet blokeret, fordi den på et tidspunkt er blevet brugt til at sende spam. Det kan enten være, hvis du har virus på din computer, eller fordi du har overtaget IP-adressen fra en, der har sendt spam. Kundesupporten hos Yousee kan hjælpe dig med at fjerne blokeringen. Du kan så samtidig fortælle dem, at de skal opdatere fejlmeddelelsen.

Hvis du har forsøgt at sende en mail til mange modtagere på én gang, så kan det være blevet betraget som et forsøg på at spamme, og så er løsningen i stedet at sende færre mails ad gangen.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » man 29. apr 2019 11:11

Kim Ludvigsen skrev: Hvis det blot er en almindelig mail, du har forsøgt at sende, så er din IP-adresse sandsynligvis blevet blokeret, fordi den på et tidspunkt er blevet brugt til at sende spam. Det kan enten være, hvis du har virus på din computer, eller fordi du har overtaget IP-adressen fra en, der har sendt spam. Kundesupporten hos Yousee kan hjælpe dig med at fjerne blokeringen. Du kan så samtidig fortælle dem, at de skal opdatere fejlmeddelelsen.

Hvis du har forsøgt at sende en mail til mange modtagere på én gang, så kan det være blevet betraget som et forsøg på at spamme, og så er løsningen i stedet at sende færre mails ad gangen.

Hej Kim
Har 3 Pc med Thunderbird Mail Kan ikke sende fra dem
Yousee har ingen blokering på mig

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 29. apr 2019 12:36

I henhold til den fejlmeddelelse, du får, så er det Yousee, der blokerer. Linket i fejlmeddelelsen har tidligere ført til en side med en forklaring om, hvad der går galt, men den forklaring har vi desværre ikke adgang til, fordi Yousee har ændret på deres sider uden at få lavet en ny side med en forklaring.

Gav du deres support fejlmeddelelsen? De burde helt klart kunne finde frem til, hvad der går galt ud fra fejlmeddelelsen.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » man 29. apr 2019 21:47

Kim Ludvigsen skrev: I henhold til den fejlmeddelelse, du får, så er det Yousee, der blokerer. Linket i fejlmeddelelsen har tidligere ført til en side med en forklaring om, hvad der går galt, men den forklaring har vi desværre ikke adgang til, fordi Yousee har ændret på deres sider uden at få lavet en ny side med en forklaring.

Gav du deres support fejlmeddelelsen? De burde helt klart kunne finde frem til, hvad der går galt ud fra fejlmeddelelsen.


Hej igen Kim
Har prøvet alt hvad de siger.ny adgangskode til yousee med mere
Mister jeg mine mail hvis jeg slette thunderbird ? og henter den igen på de 3 pc jeg har ??
Hilsen igen
Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 29. apr 2019 23:34

Hej Peter

Nej, du mister ikke dine mails - de gemmes særskilt fra selve programmet. Men der er ingen grund til at slette og geninstallere Thunderbird, det vil ikke gøre nogen forskel, for fejlen ligger ikke i Thunderbird.

Det lyder utroligt, at supporten ikke har styr på deres egne systemer og fejlmeddelelser.

Jeg tror ikke, vi andre har mange chancer for at kunne hjælpe, men du kan prøve at fortælle lidt mere om problemet, måske vi kan komme med et gæt, der kan hjælpe. Fortæl os:
Får du fejlmeddelelsen ved afsendelse af alle mails, eller om det kun er nogle gange?
Er det almindelige mails med tekst, eller er der både tekst og billeder, eller er der andet indhold i mailen(e)?
Prøv at sende en mail til mig: kim@kimsside.dk - skriv Test i emnefeltet og Dette er en test i selve mailen. Og fortæl så, om det resulterer i samme fejlmeddelelse.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » man 29. apr 2019 23:46

Kim Ludvigsen skrev: Hej Peter

Nej, du mister ikke dine mails - de gemmes særskilt fra selve programmet. Men der er ingen grund til at slette og geninstallere Thunderbird, det vil ikke gøre nogen forskel, for fejlen ligger ikke i Thunderbird.

Det lyder utroligt, at supporten ikke har styr på deres egne systemer og fejlmeddelelser.

Jeg tror ikke, vi andre har mange chancer for at kunne hjælpe, men du kan prøve at fortælle lidt mere om problemet, måske vi kan komme med et gæt, der kan hjælpe. Fortæl os:
Får du fejlmeddelelsen ved afsendelse af alle mails, eller om det kun er nogle gange?
Er det almindelige mails med tekst, eller er der både tekst og billeder, eller er der andet indhold i mailen(e)?
Prøv at sende en mail til mig: kim@kimsside.dk - skriv Test i emnefeltet og Dette er en test i selve mailen. Og fortæl så, om det resulterer i samme fejlmeddelelse.


Den viser Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: 5.6.0 message considered spam, se forklaring her http://tele.dk/23428. Kontrollér meddelelsen og prøv igen.

jeg kand sende fra fra yousee

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 5265
Tilmeldt: fre 28. dec 2007 17:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 30. apr 2019 00:11

Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 30. apr 2019 00:21

Mener du, at du kan sende via webmail, altså via Yousees hjemmeside? Når du sender via Thunderbird, benyttes et andet system, end når du sender via webmail, hvilket kan forklare, hvorfor webmail virker.

Tjek lige punkt 1 på den side, som Jørgen henviser til. Hvis punkt 1 ikke gør en forskel:

Når du også får fejlen ved den simple testmail til mig, så er der overhovedet ingen tvivl om, at fejlen ligger i Yousees system. Der er simpelthen et eller andet i deres system, der betragter mails fra dig som værende spam.

Der er ikke andet at gøre end at kontakte dem igen og tale med store bogstaver.

Jeg kan se, at du har skrevet her fra flere forskellige IP-adresser. Har du skrevet fra den samme computer og via samme forbindelse til internettet?

Den første IP-adresse, du skrev fra, er rapporteret for at spamme (af dnsbl.sorbs.net). Det kan være forklaringen på, at der ikke kan sendes fra den IP-adresse. Men dine sidste to indlæg er sendt fra en anden IP-adresse, og den er ikke rapporteret for at spamme.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » tirs 30. apr 2019 10:47

Kim Ludvigsen skrev: Mener du, at du kan sende via webmail, altså via Yousees hjemmeside? Når du sender via Thunderbird, benyttes et andet system, end når du sender via webmail, hvilket kan forklare, hvorfor webmail virker.

Tjek lige punkt 1 på den side, som Jørgen henviser til. Hvis punkt 1 ikke gør en forskel:

Når du også får fejlen ved den simple testmail til mig, så er der overhovedet ingen tvivl om, at fejlen ligger i Yousees system. Der er simpelthen et eller andet i deres system, der betragter mails fra dig som værende spam.

Der er ikke andet at gøre end at kontakte dem igen og tale med store bogstaver.

Jeg kan se, at du har skrevet her fra flere forskellige IP-adresser. Har du skrevet fra den samme computer og via samme forbindelse til internettet?

Den første IP-adresse, du skrev fra, er rapporteret for at spamme (af dnsbl.sorbs.net). Det kan være forklaringen på, at der ikke kan sendes fra den IP-adresse. Men dine sidste to indlæg er sendt fra en anden IP-adresse, og den er ikke rapporteret for at spamme.


Hej Kim
Første ip adress er Bokser
Den anden er Yousee
testmail til dig forsøgt at sende fra yousee,lykkes ikke
Hilsen
Peter

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » tirs 30. apr 2019 11:30

peter1215 skrev:
Kim Ludvigsen skrev: Mener du, at du kan sende via webmail, altså via Yousees hjemmeside? Når du sender via Thunderbird, benyttes et andet system, end når du sender via webmail, hvilket kan forklare, hvorfor webmail virker.

Tjek lige punkt 1 på den side, som Jørgen henviser til. Hvis punkt 1 ikke gør en forskel:

Når du også får fejlen ved den simple testmail til mig, så er der overhovedet ingen tvivl om, at fejlen ligger i Yousees system. Der er simpelthen et eller andet i deres system, der betragter mails fra dig som værende spam.

Der er ikke andet at gøre end at kontakte dem igen og tale med store bogstaver.

Jeg kan se, at du har skrevet her fra flere forskellige IP-adresser. Har du skrevet fra den samme computer og via samme forbindelse til internettet?

Den første IP-adresse, du skrev fra, er rapporteret for at spamme (af dnsbl.sorbs.net). Det kan være forklaringen på, at der ikke kan sendes fra den IP-adresse. Men dine sidste to indlæg er sendt fra en anden IP-adresse, og den er ikke rapporteret for at spamme.


Hej Kim
Første ip adress er Bokser
Den anden er Yousee
testmail til dig forsøgt at sende fra yousee,lykkes ikke
Hilsen
Peter

Hej igen Kim
Hvad betyder mail.server.server1.storeContractID;@mozilla.org/msgstore/berkeleystore;1 og 2 der stå at den er ændret

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 30. apr 2019 13:27

Hej Peter

Prøvede du at gøre som nævnt i punkt 1 på den side, som Jørgen linker til?

Hvor/hvordan får du vist meddelelsen "mail.server.server1.storeContractID;@mozilla.org/msgstore/berkeleystore"?
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » tirs 30. apr 2019 15:52

peter1215 skrev:
peter1215 skrev:
Kim Ludvigsen skrev: Mener du, at du kan sende via webmail, altså via Yousees hjemmeside? Når du sender via Thunderbird, benyttes et andet system, end når du sender via webmail, hvilket kan forklare, hvorfor webmail virker.

Tjek lige punkt 1 på den side, som Jørgen henviser til. Hvis punkt 1 ikke gør en forskel:

Når du også får fejlen ved den simple testmail til mig, så er der overhovedet ingen tvivl om, at fejlen ligger i Yousees system. Der er simpelthen et eller andet i deres system, der betragter mails fra dig som værende spam.

Der er ikke andet at gøre end at kontakte dem igen og tale med store bogstaver.
Hej igen Kim.


Jeg kan se, at du har skrevet her fra flere forskellige IP-adresser. Har du skrevet fra den samme computer og via samme forbindelse til internettet?

Den første IP-adresse, du skrev fra, er rapporteret for at spamme (af dnsbl.sorbs.net). Det kan være forklaringen på, at der ikke kan sendes fra den IP-adresse. Men dine sidste to indlæg er sendt fra en anden IP-adresse, og den er ikke rapporteret for at spamme.


Hej Kim
Første ip adress er Bokser
Den anden er Yousee
testmail til dig forsøgt at sende fra yousee,lykkes ikke
Hilsen
Peter

Hej igen Kim
Hvad betyder mail.server.server1.storeContractID;@mozilla.org/msgstore/berkeleystore;1 og 2 der stå at den er ændret


Hej igen Kim.
Har prøvet det han skriver.
Det andet er fundet under avanceret indstillinger
Hilsen Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 30. apr 2019 16:31

Hej Peter

På den side hos Yousee, som Jørgen henviser til, er det kun punkt 1, der kunne være en løsning. Vi har udelukket årsagerne i de andre punkter med den mail, du forsøgte at sende til mig. Tilbage er der så kun én ting at gøre, nemlig det som der står nederst på Yousee-siden: Ring til postmaster hos Yousee på det angivne nummer.

Der er ingen grund til at rode med indstillingerne i Thunderbird. Fejlen ligger IKKE i Thunderbird.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » ons 1. maj 2019 17:49

Kim Ludvigsen skrev: Hej Peter

På den side hos Yousee, som Jørgen henviser til, er det kun punkt 1, der kunne være en løsning. Vi har udelukket årsagerne i de andre punkter med den mail, du forsøgte at sende til mig. Tilbage er der så kun én ting at gøre, nemlig det som der står nederst på postmaster-siden: Ring til postmaster hos Yousee på det angivne nummer.

Der er ingen grund til at rode med indstillingerne i Thunderbird. Fejlen ligger IKKE i Thunderbird.


Hej Kim
Punkt 1 er ok
postmaster kan ikke se nogen fejl fra(Yousee)
Hvad kan jeg nu ???
Hilsen
Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 1. maj 2019 19:34

Der er desværre ikke andet at gøre end at blive ved med Yousee, indtil du finder en, der kan hjælpe. Det virker utroligt, at de ikke kan finde ud af det, når du giver dem fejlmeddelelsen, der helt klart viser, at det er deres system, der afviser mailen.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » tors 2. maj 2019 10:37

Kim Ludvigsen skrev: Der er desværre ikke andet at gøre end at blive ved med Yousee, indtil du finder en, der kan hjælpe. Det virker utroligt, at de ikke kan finde ud af det, når du giver dem fejlmeddelelsen, der helt klart viser, at det er deres system, der afviser mailen.


Hej Kim
Det ser ud til at det virker nu
Sendte en mail Yousse og postmaster i går og en til dig i dag (test)
Hilsen
Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 2. maj 2019 11:57

Dejligt at det lykkedes til sidst. Fortalte de dig, hvad der var galt? Det kan være rart at vide, hvis andre render ind i samme problem.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » tors 2. maj 2019 13:24

Kim Ludvigsen skrev: Dejligt at det lykkedes til sidst. Fortalte de dig, hvad der var galt? Det kan være rart at vide, hvis andre render ind i samme problem.

Hej
Ingen af dem har svaret på min mail fra i går
Men det virke her i dag
Hilsen
Peter

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » ons 8. maj 2019 10:15

peter1215 skrev:
Kim Ludvigsen skrev: Dejligt at det lykkedes til sidst. Fortalte de dig, hvad der var galt? Det kan være rart at vide, hvis andre render ind i samme problem.

Hej
Ingen af dem har svaret på min mail fra i går
Men det virke her i dag
Hilsen
Peter

Hej Kim
Så er det galt igen, få 5.6.0 message considered spam
Men der er en lås på, min mailnavn denne gang
Hilsen
Peter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11921
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 8. maj 2019 12:24

Jeg ved ikke, hvad du mener med at der er lås på, men der er nok ikke andet at gøre end at tage fat i Yousee/TDC igen igen.
Mvh. Kim

peter1215
 

Re: mozilla http://tele.dk/23428

Indlægaf peter1215 » ons 15. maj 2019 18:10

Kim Ludvigsen skrev: Jeg ved ikke, hvad du mener med at der er lås på, men der er nok ikke andet at gøre end at tage fat i Yousee/TDC igen igen.

Skifter til telia mobil bredbånd. Har opgivet Yousee/TDC