Thunderbird & Lightning » Funktion til at tælle e-mails mv.

Thorvald

Geografisk sted: Esbjerg, Danmark

Funktion til at tælle e-mails mv.

Indlægaf Thorvald » søn 30. mar 2008 19:09

Hej.

Kender I den funktion vistnok i Outlook, hvor man kan få en liste over hvor mange e-mails, der er i hvilke mapper og hvor meget de fylder?? Kan man få denne funktion til Thunderbird??
Med de venligste hilsener
Thorvald

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » søn 30. mar 2008 20:22

Ved ikke om det er den rigtige sti eller navne:
Funktioner > Indstillinger > Avanceret (ikonet længst til højre) > Generelt (fanebladet) > [X] Vis ekstra kolonner mappeoversigten.

Når du så har sat kryds og trykke OK, så kan du udvide mappeoversigten til at indeholde det du ønsker.

Thorvald

Indlægaf Thorvald » tirs 15. apr 2008 22:05

Hmm, ja - både og. I Outlook tæller den alle mapper og giver i optællingen størrelse og summerer til et samlet resultat (så vidt jeg husker).

Det virker for så vidt ok på TB's måde. Men den tæller ikke det samlede antal mails i en mappe inkl. de undermapper, der er under dén mappe. Så for at se hvor mange mails jeg har totalt i hele mit e-mail program, er jeg nødt til at åbne alle mapper og undermapper og fatte lommeregneren og addere en masse tal sammen. Tro mig - jeg har mange mapper og undermapper - så jeg vil høre om der findes en nemmere metode??
Thorvald

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » ons 16. apr 2008 00:16

Måske er det bare mig, men er det ikke ligegyldigt hvor mange mails du har?

Anyway, der er en håndfuld "bugs" som omhandler emnet:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=157686
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=235956

Det er endnu ikke rettet i den kommende version 3, så du skal nok ikke regne med noget.

Og da det næsten er umuligt, at lave udvidelser, som piller ved mappe strukturen, så er der heller ikke noget at hente der.
De arbejder dog på, at gøre det muligt at udvide mappe strukturen.

Thorvald

Indlægaf Thorvald » ons 16. apr 2008 07:08

Tja, jeg synes det kunne være lidt sjovt at se. Resultatet er: Jeg har alt ialt 6689 e-mails, der tilsammen fylder 6,288 GB. Og jeg tror nok at mapperne er optimerede så der er nok nærmere 8 GB. Og der er ryddet for spam, reklamer og den slags.

I øvrigt bruger man denne funktion f.eks. på mit tidligere arbejde, hvor man maks. må have 100 Mb e-mail i sit e-mail program. Når man så når dertil, får man en advarsel og så kan man bruge funktionen til at se hvor det er man opnår mest ved at sætte ind. Eller man kan undervejs selv holde øje med om man er ved at nå grænsen.
Thorvald

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » ons 16. apr 2008 08:45

Dit andet punkt henviser til det som hedder kvote (quota), som er en funktion i IMAP. Der er nogle helt andre muligheder her, hvor du kan vise plads tilbage i statuslinjen og meget andet.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 16. apr 2008 17:11

Thorvald skrev: I øvrigt bruger man denne funktion f.eks. på mit tidligere arbejde, hvor man maks. må have 100 Mb e-mail i sit e-mail program. Når man så når dertil, får man en advarsel og så kan man bruge funktionen til at se hvor det er man opnår mest ved at sætte ind. Eller man kan undervejs selv holde øje med om man er ved at nå grænsen.

Det kan ses ved at højreklikke på indbakken, vælge Egenskaber og derefter vælge fanebladet Kvote. Det kan også gøres med udvidelsen https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/881

Gæst

Re: Funktion til at tælle e-mails mv.

Indlægaf Gæst » tirs 21. mar 2017 18:26

Thorvald skrev: Hej.

Kender I den funktion vistnok i Outlook, hvor man kan få en liste over hvor mange e-mails, der er i hvilke mapper og hvor meget de fylder?? Kan man få denne funktion til Thunderbird??

Du kan se hvor mange ved at vælge alle og markere dem som ulæst så kommer antallet men ikke hvor meget de fylder.