Thunderbird & Lightning » angående import af Thunderbird -ved køb af ny pc

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

angående import af Thunderbird -ved køb af ny pc

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 14. apr 2010 14:17

holger skrev: angående -importer mails og kontakter på ny pc- Kærsten har netop købt ny pc. Hun har en gmail konto, sat op som imap, hvilket gmail anbefaler. Imidlertid får hun et par spammail om dagen. I afsender adressen indgår som hovedregel et fire cifret tal umiddelbart før @ --- hidtil har hun brugt Outlook Expres og jeg ville foreslå hende at skifte til thunderbird, som jeg selv har brugt i flere år
---jeg har en teori om at årsagen til al det spam er at mailprogrammet er sat op som imap, men måske tager jeg helt fejl
-men tanken var altså at sætte mailprogrammet op som pop mail i stedet for
-men nu sidder jeg og funderer over, hvis jeg på den nye pc sætter programmet op som pop mail
-så må jeg vel til at hente alle mails direkte fra nettet/ fra gmail
men kan jeg det
--eller ender det med at de helt forsvinde på nettet, hvis jeg -ved skift til ny pc- ændre opsætning fra imap til pop mail

på forhånd tak

Holger

Du er kommet til at skrive dit spørgsmål som en privat besked, så jeg har rykket det ud i forummet hvor det hører hjemme.

Hvis ikke du er forsigtig med at opsætte POP, så risikerer du at mailsne bliver slettet fra serveren og dermed fra webmail og IMAP. Men mængden af spam har intet med valg af POP/IMAP at gøre, så at skifte til POP vil i den forbindelse være nytteløst.

Gmail anbefaler i øvrigt at man håndterer spam ved at flytte den over i Spam-mappen. Man skal ikke markere den som spam med den tilhørende knap i Thunderbird, da Gmails spam-filter i så fald ikke vil lære at fremtidige lignende mails er spam. Gmail anbefaler også at man slår Thunderbirds eget spam-filter helt fra for sin Gmail-konto.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; da; rv:1.9.2.3pre) Gecko/20100405 Firefox/3.6.3plugin1 (.NET CLR 3.5.30729)