Thunderbird & Lightning » Server timeout

Ch. Nielsen

Server timeout

Indlægaf Ch. Nielsen » tirs 8. jun 2010 16:00

Jeg er helt ny med Thunderbird og nu vil jeg gerne øge tiden inden servertimeout, sådan at jeg kan sende store filer.
Hvor og hvordan kan jeg ændre det ?
Mvh. Charlotte

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0)

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Server timeout

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 8. jun 2010 16:12

Timeout har ikke noget med størrelsen af filer. Timeout er den tid der maksimalt må gå UDEN der sker noget, før afsendelsen opgives. Når den store fil sendes, sker der noget, så det tæller ikke med.

Hvilken fejlbesked får du? Jeg vil gætte på at det skyldes en pladsbegrænsning på den server du bruger til at sende dine mails, og i så fald kan du ikke konfigurere Thunderbird til at tillade større mails, men du skal i stedet have tilladelse til det på serveren.

Men hvis det nu er timeout, så står der her hvordan du ændrer den:
http://kb.mozillazine.org/Can_not_send_ ... ttachments

Ch. Nielsen

Indlægaf Ch. Nielsen » tirs 8. jun 2010 21:01

Tak. Jeg har nu checket m.h.t pladsbegrænsning på serveren, og det er ikke problemet.
Der var åbentbart problemer der hvor mailen skulle modtages, om det så kan give fejlen om server timeout ved jeg ikke. Jeg vil gerne øge tiden under alle omstændigheder.

Her er vejledningen :
"Increase mailnews.tcptimeout from its default value of 60 seconds to 300 seconds using Tools -> Options -> Advanced -> General -> Connection timeout. This frequently solves the problem, especially when you have a wireless connection. This preference is only available in 1.5 or later."

Hvor finder jeg Tools -> option o.s.v ? Jeg bruger den danske udgave ?
Mvh. Charlotte

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 8. jun 2010 21:10

Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Generelt -> Avancerede indstillinger

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 8. jun 2010 21:10

Hej Charlotte

Menuen Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Generelt -> Avancerede indstillinger. Lov at være forsigtig.
Hvor der står Filter: skriver du mailnews.tcptimeout .Nedenunder er der så kun den linje tilbage. Dobbeltklik på den og ændr værdien til det ønskede. Tryk på OK.
Hilsen Jørgen

Ch. Nielsen

Indlægaf Ch. Nielsen » tirs 8. jun 2010 22:28

Det lykkedes uden problemer at ændre tiden fra 100 til 300.
Tak for jeres hurtige hjælp og gode vejledning. Dejligt velfungerende forum.
Mvh. Charlotte