Thunderbird & Lightning » Hvorfor mistes mine emails ved skift at udbyder/webhotel ?

Michael Maardt

Geografisk sted: 4573

Hvorfor mistes mine emails ved skift at udbyder/webhotel ?

Indlægaf Michael Maardt » tors 13. jan 2011 13:44

Det er sket flere gange, og er ingen katastrofe, men nu kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad jeg skal gøre for at det IKKE sker. Jeg kører typisk IMAP og med Instillinger, Synkronisering .. 'Behold ...'

Jeg ser lige nu menu Filer, Offline, den er ny for mig. Er det fordi, jeg ikke har sat rigtig indstilling her, INDEN jeg skiftede til ny emailudbyder?
Michael Maardt

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101203 Firefox/3.6.13

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Hvorfor mistes mine emails ved skift at udbyder/webhotel

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 13. jan 2011 13:52

Når du kører IMAP ligger mailene på serveren. Når du sletter IMAP-kontoen i Thunderbird slettes de fra Thunderbird, også selvom de i kontoindstillingerne var sat til at blive cachet offline (offline cache i Thunderbird er kun en cache og ikke andet, den kan ikke bruges til fx backup). Men mailene ligger stadig på den IMAP-server du har slettet fra Thunderbird, så hvis du genopretter den gamle konto i Thunderbird, vil mailene komme tilbage.

Hvis du vil skifte fra en IMAP-udbyder til en anden IMAP-udbyder skal det foregå således:

1: Opret en IMAP-konto for den nye udbyder i Thunderbird.
2: Flyt alle mails fra din gamle IMAP-konto til din nye IMAP-konto. Det kan gøres ved at markere alle mails og trække dem over i den nye mappe med musen.
3: Slet din gamle IMAP-konto fra Thunderbird.

Michael Maardt

Geografisk sted: 4573

Indlægaf Michael Maardt » tors 13. jan 2011 13:58

Hej Jesper, din hurtige gut !

1000 tak. Efter at have spurgt, tænkte jeg at det var nok noget i den retning, jeg skulle have vidst.

Jeg snupper lige din tekst om at skifte IMAP-udbyder til min hjemmeside, hvor jeg skriver om TB, email opsætning og andet guf ;-)

Gode hilsener herfra
Michael

MarkH

Indlægaf MarkH » ons 4. okt 2017 21:04

Hvis du er interesseret i et nyt webhotel har jeg lavet en webhotel sammenligning her.
Venlig hilsen
Mark

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. okt 2017 21:14

Hej Mark

Du gør dig selv vældig upopulær ved at spamme på den måde. Vi vil ikke have det her, og det vil de såmænd heller ikke andre steder. Jeg har fjernet linket fra dit indlæg.
Mvh. Kim