Thunderbird & Lightning » Redde slettede mails - formentlig løst

alhalma

Redde slettede mails - formentlig løst

Indlægaf alhalma » søn 13. feb 2011 13:14

Tror at jeg blev reddet ved en lille forglemmelse :roll: . Har i indstillinger for glemt at sætte flueben i "Gem meddelser på serveren" .... "indtil jeg sletter dem". Derfor det store antal uhentede beskeder. Således burde jeg kunne hente dem og efterfølgende slette relevante.

Min bedre halvdel er ved en fejl/uheld kommet til at slette en del beskeder i hendes indbakke (300+) på kontor-pc'en som henter dem fra POP3-servernen. Dem vil vi gerne have rekonstrueret igen.

Der skete følgende på kontor-pc'en:
Hun markerede dem med Ctrl-knappen og pludselig dukkede de op som faneblade. Da hun ønskede at slette dem trykkede hun på Slet-knappen for hver enkelt besked. Det gik hurtigt. Måske for hurtigt. For da fanebladene var væk var alle beskeder i indbakken væk og det var IKKE meningen.

Jeg kan ikke finde nogen slettede beskeder i "Slettet post", men jeg mener tidligere at have hørt/forstået, at beskeder ikke er slettet i Papirkurven i Thunderbird er tømt og optimeret.

PS Ved nærmere granskning tyder det på, at der har været et problem på en mailserver som vores udbyder hoster. Det letter selvfølgelig ikke problemløsningen. Da mail-serveren kommer i gang igen ser jeg, at der ligger 2000+ beskeder og venter på at blive hentet. (Hun bruger stue-pc'en dagligt og ikke kontorets, hvor der køres backup. Derfor det store antal).

Da min kone trykker <Hent> i TB betyder det så, at beskederne er hentet fra mailserveren eller kan/skal vi hente dem igen problemfrit?

Håber at en eller flere kan give mig et godt råd.

Info:
TB 3.1.7
POP3-server
Udbyder: domaindirect.dk

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.2.13) Gecko/20101203 Firefox/3.6.13 ( .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0E)
mvh.
Allan