Thunderbird & Lightning » Ændring af standard printer?

Ileana

Ændring af standard printer?

Indlægaf Ileana » lør 29. sep 2012 13:18

Ved print vælges OneNote helt automatisk som printer. Jeg kan nemt nok skifte ved at vælge en anden, men det er irriterende jeg ikke kan finde hvor jeg ændrer i denne opsætning, så jeg promptes med rigtig printer. Kan nogen hjælpe mig?
Ileana

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Win64; x64; Trident/5.0)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Ændring af standard printer?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør 29. sep 2012 13:46

Hej Ileana

Prøv følgende:
Åbn Thundebird-menuen Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Generelt.
Tryk på knappen 'Avancerede indstillinger'. Tryk på 'Jeg lover at være forsigtig!'.
I søgelinjen skriver du print.print_printer. Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print.print_printer' og vælger 'Nulstil.
I søgelinjen skriver du print.printer. Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print.printer' og vælger 'Nulstil.
Genstart Thunderbird. Jeg regner med, at Thunderbird nu vælger din standardprinter.
Hilsen Jørgen

Ileana

Indlægaf Ileana » fre 5. okt 2012 16:08

Hej Jørgen
Jeg har prøvet men kunne ikke komme længere end til at skrive print.print_printer. Da jeg højreklikkede kunne jeg ikke se indstillingsnavnet ej hellere kunne jeg vælge Nulstil, siden var blank.
Hvad gør jeg galt?
vh
Ileana

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Ileana

Prøv følgende:
Åbn Thundebird-menuen Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Generelt.
Tryk på knappen 'Avancerede indstillinger'. Tryk på 'Jeg lover at være forsigtig!'.
I søgelinjen skriver du print.print_printer. Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print.print_printer' og vælger 'Nulstil.
I søgelinjen skriver du print.printer. Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print.printer' og vælger 'Nulstil.
Genstart Thunderbird. Jeg regner med, at Thunderbird nu vælger din standardprinter.

Ileana

Indlægaf Ileana » fre 5. okt 2012 16:10

Jeg har vist skrevet svar et forkert sted. Kan du se det alligevel Jørgen?
vh
Ileana

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 5. okt 2012 16:23

Hvis du ikke kan se indstillingen print.print_printer går du videre til print.printer. Der kan være flere indstillinger, hvor navnet begynder med print.printer. Indstillingen du skal nulstille hedder kun print.printer.
Hilsen Jørgen

Ileana

Indlægaf Ileana » fre 5. okt 2012 16:56

Det hjalp! Jeg har prøvet at udskrive et par gange og håber at det holder. Mange tak Jørgen.
vh
Ileana

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » tirs 10. okt 2017 12:41

Jørgen Rasmussen skrev: Hvis du ikke kan se indstillingen print.print_printer går du videre til print.printer. Der kan være flere indstillinger, hvor navnet begynder med print.printer. Indstillingen du skal nulstille hedder kun print.printer.

Hej, jeg har læst og prøvet dine forslag flere gange, men jeg får det ikke frem, som du har beskrevet....?
Jeg har googlet. Søgt alle steder.
Finder intet.
Hjælp!
Venligst
Susanne

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 10. okt 2017 13:04

Hej Susanne

Indstillingen til at nulstille standard-printer er ændret siden jeg skrev mit indlæg.

Klik på menuknappen og peg på Indstillinger. Klik på Indstillinger i undermenuen, der åbnes. Det åbner vinduet Indstillinger. Klik på Avanceret, og klik så på Generelt.
Klik på knappen 'Avancerede indstillinger'. Det åbner vinduet about:config. Klik på 'Jeg lover at være forsigtig!'.
Skriv print_printer i søgelinjen i vinduet about:config. Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print_printer' og vælger 'Nulstil'.
Genstart Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » tirs 10. okt 2017 15:14

Jørgen Rasmussen skrev: Hej Susanne

Indstillingen til at nulstille standard-printer er ændret siden jeg skrev mit indlæg.

Klik på menuknappen og peg på Indstillinger. Klik på Indstillinger i undermenuen, der åbnes. Det åbner vinduet Indstillinger. Klik på Avanceret, og klik så på Generelt.
Klik på knappen 'Avancerede indstillinger'. Det åbner vinduet about:config. Klik på 'Jeg lover at være forsigtig!'.
Skriv print_printer i søgelinjen i vinduet about:config. Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print_printer' og vælger 'Nulstil'.
Genstart Thunderbird.

Tak for hurtigt svar.
Jeg får ikke "jeg lover at være forsigtig frem".
Når jeg klikker på avancerede indstillinger, åbner den boksen "about:config"
I denne boks er der ikke nogen linie, der hedder print_printer.
??
Venligst Susanne

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 10. okt 2017 15:31

Når du åbner vinduet about:config står der som regel "Garantien dækker muligvis ikke her!". Nedenunder er der en knap med teksten "Jeg lover at være forsigtig!". Når du har klikket på knappen vises der bl.a. en søgelinje i vinduet about:config. I den søgelinje skal du skrive print_printer
Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print_printer' og vælger 'Nulstil'.
Genstart Thunderbird.
Hilsen Jørgen

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » tirs 10. okt 2017 16:20

Jørgen Rasmussen skrev: Når du åbner vinduet about:config står der som regel "Garantien dækker muligvis ikke her!". Nedenunder er der en knap med teksten "Jeg lover at være forsigtig!". Når du har klikket på knappen vises der bl.a. en søgelinje i vinduet about:config. I den søgelinje skal du skrive print_printer
Nedenunder højreklikker du på indstillingen med indstillingsnavnet 'print_printer' og vælger 'Nulstil'.
Genstart Thunderbird.

Tak, men det SER altså ikke sådan ud i min Thunderbird.
JEG åbner ikke vinduet config. Det kommer frem, når jeg trykker på avancerede instillinger.
Der står ikke noget om garanti eller forsigtighed...
Jeg kan godt se søgefeltet i config., og jeg HAR prøvet at skrive print_printer og trykke enter. Det sker der bare ikke noget ved.
Jeg kan også godt finde ud af selv at scrolle ned til printer-linierne, men der er ikke nogen linie, der hedder sådan.
Skal jeg prøve at sende dig et printscreen? Med paint?
:-)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 10. okt 2017 16:50

Sådan ser det ud hos mig.

print_printer.png

Hvis man aldrig har udskrevet noget i Thunderbird, findes indstillingen ikke.
Hilsen Jørgen

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » tirs 10. okt 2017 18:02

Jørgen Rasmussen skrev: Sådan ser det ud hos mig.

Den vedhæftede fil print_printer.png er ikke længere tilgængelig

Hver gang jeg vil printe, vælger T den med netværk, men den bruger jeg ikke lige p.t.
Jeg bruger den Canon printer, du ser. Og den er tilkoblet med kabel.

???
Vedhæftede filer
thunderbird print 1.png
thunderbird print 1.png (3.2 KiB) Vist 414 gange
thunderbird print 2.png
thunderbird print 2.png (3.2 KiB) Vist 414 gange

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » tirs 10. okt 2017 18:03

print_printer.png

Jeg har brugt Thunderbird i 5 år

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » ons 11. okt 2017 13:36

print_printer.png

Hej Jørgen
Jeg har fundet en del af fejlen.
Det var en windows fejl.
Thunderbird viser og bruger nu den rigtige printer.
Men jeg har stadig ikke den der mulighed i config. ?
God dag
Susanne

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 11. okt 2017 16:28

Det har i årevis været sådan, at Thunderbird til Windows ikke benyttede den printer, der var sat som standardbrowser i Windows. I stedet gemte Thunderbird den først benyttede printer under indstillingen print_printer.
Nu har jeg prøvet at skifte standard-printer i min Windows, og det ser ud til, at Thunderbird vælger den printer, der er sat som standard i Windows.
Det er nyt for mig.

Det samme ser ikke ud til at gælde for Firefox.
Hilsen Jørgen

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 11. okt 2017 16:51

Jeg vil lige tilføje, at hvis man har indstillingen print_printer i Thunderbird, vil den printer, der er angivet der, være den printer, Thunderbird vælger som standard. Hvis man ikke har indstillingen print_printer, bruges standardprinteren i Windows.
Hilsen Jørgen

Susanne Svensen

Indlægaf Susanne Svensen » ons 11. okt 2017 18:37

Jørgen Rasmussen skrev: Jeg vil lige tilføje, at hvis man har indstillingen print_printer i Thunderbird, vil den printer, der er angivet der, være den printer, Thunderbird vælger som standard. Hvis man ikke har indstillingen print_printer, bruges standardprinteren i Windows.

Jamen så har vi måske begge udviddet vores "database" (smiler).
Jeg kører videre sådan her.
Mange tak for alle dine fine svar.
Venligste hilsner
Susanne