MozillaDanmark generelt » Hjælp: vedligeholdelse

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Hjælp: vedligeholdelse

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 8. jun 2014 21:03

Hej alle

Er der nogen derude der vil hjælpe mig med at vedligeholde vores installation af PhpBB, Mediawiki og Wordpress? Så skriv til mig!

Jeg har svært ved at finde tid til at installere alle opdateringerne til disse tre pakker. Hvis jeg fortsat skal vedligeholde mozilladanmark.dk, vil jeg forsøge at fjerne Wordpress og Mediawiki, så vi kun har forummet og de statiske sider tilbage. Bloggen bruger vi alligevel ikke længere, vi har allerede flyttet en stor del af wikien til support.mozilla.org, og de resterende dele af wikien kan sikkert også flyttes til bedre steder (fx support.mozilla.org og Bitbucket).

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Hjælp: vedligeholdelse

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jun 2014 21:40

Wordpress, er det bloggen? Jeg har aldrig været modstander af den, men det var jo meget på mode dengang. Det er måske synd at slette den, kan du ikke bare skrivebeskytte alle filerne, så vi ikke kan angribes ad den vej?

Med hensyn til forummet, så prøv ved næste opdatering at benytte PHPBB's script til opdatering. Det er ret nemt at bruge, og det har virket fint for mit forum, hvor jeg også har lavet nogle tilrettelser - omend ikke så mange som her. Det vil nok være en god ide med en backup før opdateringen.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 8. jun 2014 21:50

Jeg har allerede forsøgt at lukke Wordpress så meget ned som muligt, men så længe koden er der, er det altid muligt, at der findes huller, som kan udnyttes.

Jeg er ret sikker på at phpBBs opdateringsscript ikke kan opdatere vores tema helt korrekt. Den kan måske gøre det godt nok til at man ikke opdager de funktioner der ikke virker. Desuden er der stadig arbejdet med at verificere at det er gået godt og at dokumentere, hvad vi har liggende, hvilket nok er sværere med deres automatiske script.

Desuden synes jeg at pbpBB er det nemmeste af de tre at vedligeholde.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jun 2014 22:19

Hvis du skrivebeskytter Wordpress-mappen via FTP, så bør det vel ikke være muligt at bruge huller i Wordpress?
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 8. jun 2014 22:47

Wordpress-filer kan stadig skrive til filer i forum-mappen. Jeg ved ikke om Wordpress vil virke, hvis man beskytter de mapper den normalt plejer at skrive data til. Der kan være huller, hvor man ikke behøver skrive til filer.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jun 2014 23:20

Ok, så er det vel bedst at fjerne bloggen helt.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » man 9. jun 2014 08:10

Ja, med mindre der er nogen der vil bruge den og vedligeholde den.