MozillaDanmark generelt » Thunderbird support wikisider

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Thunderbird support wikisider

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 19. jun 2014 20:20

Hej alle.

Vi er godt i gang med at få oversat Firefox-artikler på support.mozilla.org, der kan erstatte de ældre artikler vi har på wiki.mozilladanmark.dk.

Hvad skal vi gøre med de tilsvarende supportartikler til Thunderbird? Skal de også flyttes til support.mozilla.org? Vi har lige nu nul oversatte Thunderbird-artikler på support.mozilla.org. Skal vi gøre noget ved det? Er det overhovedet værd at beholde vores Thunderbird supportartikler? Jeg vil gerne undgå at skulle vedligeholde vores Mediawiki-installation på grund af nogen få supportartikler til Thunderbird.

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Speciel:Alle_sider

Tag et kig på listen. Hvilke af dem er værd at beholde? Er der nogen der er forældede og kan slettes? Hvis ingen gerne vil beholde dem, vil jeg slette dem.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:30.0) Gecko/20100101 Firefox/30.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Thunderbird support wikisider

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 19. jun 2014 23:10

Kan siderne ikke bare gemmes som selvstændige HTML-filer?

Jeg ved ikke, hvilke der besøges ofte, men red mails-siden bør vi i hvert fald bevare, MozBackup og fejlsikret tilstand er sikkert også gode at have og lige så kontoindstillinger for diverse udbydere.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 19. jun 2014 23:21

Som selvstændige HTML-filer tror jeg sandsynligheden for at nogen vedligeholder informationen er noget mindre end nu, så det vil jeg helst undgå. Jeg vil foretrække hvis vi enten kan slette dem helt eller flytte dem over på en teknisk infrastruktur, som andre vedligeholder.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 20. jun 2014 08:01

Hvor stort vil problemet være med vedligeholdelse af HTML-filer? Jeg tror ikke, vi har haft rettet i nogle af hjælpefilerne til Thunderbird i meget, meget lang tid. Det kan vist kun være i kontoindstillinger for diverse udbydere.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 22. jun 2014 15:29

Problemet med HTML-filer er at man skal have FTP-adgang for at ændre i dem, så det giver en meget større barriere for en ny udefra, som gerne vil opdatere dem, frem for hvis de lå på fx support.mozilla.org