MozillaDanmark generelt » Nye forum til Firefox OS og Firefox til Android

scootergrisen

Nye forum til Firefox OS og Firefox til Android

Indlægaf scootergrisen » lør 29. nov 2014 05:51

Skal vi ikke oprette 2 nye forum herinde til Firefox OS og Firefox til Android ?

Det virker lidt forkert at man i SUMO artikler skriver at man kan få hjælp på dansk til produkterne herinde, men så er der ingen kategorier til det herinde og man skal i stedet skriver det under "generelt ... diverse andre ting".

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:33.0) Gecko/20100101 Firefox/33.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Nye forum til Firefox OS og Firefox til Android

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 29. nov 2014 06:04

Firefox til Android kan man skrive under Firefox. Firefox OS bør have sit eget underforum, men jeg vil tro, at der pt. er under 20 danske brugere, og det er nok ikke just brugere, der har behov for hjælp. Jeg vil foreslå, at vi venter med at oprette et underforum til en producent udsender en mobil med Firefox OS. Men jeg vil lade Jesper tage den beslutning, da det er ham, der styrer forummet.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 29. nov 2014 12:50

Hvad med at ændre beskrivelsen af "Firefox"-forummet til "Webbrowseren og smartphone-styresystemet" ?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 29. nov 2014 13:26

Er det ikke bedre at have dem adskilt? Eller måske samle nu med en ny beskrivelse og så adskille, når Firefox OS engang rammer det danske marked?
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 29. nov 2014 13:52

Når Firefox OS engang kommer til Danmark, er det nok relevant med to forummer.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 29. nov 2014 14:01

Ok, så er vi helt enige. Hvis der ikke er plads til "... og smartphone-styresystemet", så kan det måske i stedet være "... og Firefox OS"?
Mvh. Kim

scootergrisen

Indlægaf scootergrisen » lør 29. nov 2014 21:41

Jeg syntes ikke det er smart og samle alt Firefox i samme forum.
Jeg vil fortrække det samme som https://support.mozilla.org/da/ bare uden Webmaker og Open Badges.

Hvis man har en telefon Android og bruger Firefox til den så ville det sikkert være rart at komme ind i et forum hvor det kun handler om Android, i stedet for at man skal til og forklare at det er Android man bruger når folk svarer "prøv og højreklik på...".

Og Firefox OS er jo et styresystem så det ville slet ikke passe under Firefox, med mindre brugeren spørger om brugen af Browser appen.

Ligesom hvis jeg har en cykel og ville snakke om den så ville jeg gå ind i cykel forummet. Hvis alle køretøjer, cykler, biler, scootere, lastbiler bliver samlet i samme forum så ville der være en masse indlæg som jeg ikke ville være interesseret i at vide noget om fordi jeg har kun en cykel.

Ligesom hvis du har en Mac så ville du sikkert fortrække at besøge et Mac forum i stedet for et Computer forum hvor der også bliver snakket om Linux og Windows og alt muligt andet du ikke er interesseret i.

scootergrisen

Indlægaf scootergrisen » fre 5. dec 2014 06:36

Her er en smagsprøve på hvordan det kunne se ud med Firefox til Android og Firefox OS forummer.
mozilladanmark_med_nye_forummer.png

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 5. dec 2014 06:54

Du bruger nyhedsgrupperne, så du er ikke helt ukendt med, at man ikke opretter et nyt forum, før der er trafik til det.

Vi har meget få spørgsmål om Firefox til Android - og endnu færre om Firefox OS. Det giver god mening at samle Firefox til Android og den almindelige Firefox og så adskille, når der er trafik. Og ligeledes at holde Firefox OS i Generelt, indtil der er trafik - eller i det mindste til der er et almindeligt tilgængeligt produkt.
Mvh. Kim

scootergrisen

Indlægaf scootergrisen » fre 5. dec 2014 08:38

Det lyder lidt ligesom en kok der ikke gider lave mad, fordi han mener ikke at der er nok gæster i restauranten.
Gad vide hvor gæsterne så går hen.