MozillaDanmark generelt » Forum ændringer

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Forum ændringer

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 29. nov 2014 13:49

Jeg har lige fjernet nogle få informationer i layoutet på forummet, for at skabe let mere luft og få det til at se mere overskueligt ud. Jeg håber ikke jeg har fjernet noget der er vigtigt for nogen af jer.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:33.0) Gecko/20100101 Firefox/33.0

Gæst

Re: Forum ændringer

Indlægaf Gæst » lør 29. nov 2014 16:01

Måske besøgstallet kunne indsættes i en parentes under antal svar?

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 29. nov 2014 16:41

Gæst skrev: Måske besøgstallet kunne indsættes i en parentes under antal svar?

Så vil jeg nok hellere vise det som det var før. Er der andre der mener det er nødvendigt?

Jeg overvejer også at fjerne kolonnen med seneste indlæg fra forsiden (ikke fra emnerne), eller måske kun fjerne første linje, så datoen stadig står der.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 29. nov 2014 17:10

Jeg kommer normalt ind via feedet, så jeg kan ikke engang se, hvad der er ændret. Men nu vi snakker om forummet:

Jesper, har du set, at der er kommet en PHPBB 3.1? Den nye version skulle være en hel del nemmere at vedligeholde. Jeg har ikke fået opgraderet mit eget forum endnu, fordi det skal gøres manuelt, da 3.0 og 3.1 ikke er kompatible - men du plejer jo alligevel at gøre det manuelt, så det er måske det værd for at opnå mindre besvær fremover?
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 29. nov 2014 21:38

Jeg tror der er en del arbejde i at opgradere. Måden man laver temaer på er vidst lavet en hel del om. Jeg tænker at vente lidt med at opdatere til de første børnesygdomme er rettet, og så tænker jeg på at skifte temaet på vores site til Mozilla Sandstone i samme omgang som vi opgraderer til phpbb 3.1. Mit håb er at der ikke går al for lang tid før nogen andre har lavet et Sandstone-tema til phpbb 3.1. Desuden har vi nogle mods, som skal laves om til extensions for at få glæde af de nye opdateringsfunktioner.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 30. nov 2014 19:23

Jeg har lavet lidt flere ændringer.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. dec 2014 17:07

Jeg har lavet en yderligere ændring. Man kan stadig skrive uden at være logget ind, men man kan ikke længere bruge "Svar med citat" med mindre man er logget ind. Knappen sprang uforholdsmæssigt meget i øjnene, når man ikke var logget ind, og vi kan se den kan forvirre nogen brugere.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 7. dec 2014 17:31

Ah - ja, det kan være forklaringen på de mange indlæg med citat og intet andet. Men er det ikke en lidt for voldsom ændring for alle dem, som skriver rigtige indlæg, og som gerne vil kunne svare med citat? Måske det i stedet er muligt at gøre knappen mindre iøjefaldende?
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. dec 2014 20:17

Hmm, måske. Har du nogen forslag til hvordan det kan se ud, eller vil du bare have at jeg ændrer det tilbage som før?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 7. dec 2014 20:27

Jeg kan ikke huske, hvordan det så ud før. Jeg er normalt altid logget ind, så det er meget længe siden, jeg har set knappen.

Kan det have været placeringen, der har drillet? Jeg tænker på, hvis den har været placeret til venstre for den almindelige svarknap.

Kan du evt. ændre tilbage midlertidigt, så jeg/vi kan se og komme med forslag?
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. dec 2014 21:25

Ok, jeg har rettet det tilbage.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 7. dec 2014 23:43

Hvad med, i stedet for at fjerne linket "Svar med citat" så at tilføje linket "Skriv et svar" ved siden af til venstre? Det må næsten være fordi, de overser den store knap, og kun ser linket.

Vi kan stadig have den store knap af hensyn til dem, som er vant til den.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » man 8. dec 2014 18:34

Dem der poster tomme indlæg, tror jeg ikke gør det fordi de overser "Skriv et svar"-knappen. Hvis det var derfor ville de nok stadig skrive noget selvom de brugte "Svar med citat". Jeg tror eneste "gevinst" du vil få af det er at nogen af dem ikke poster noget, fordi de gir op når der er to valgmuligheder i stedet for en.

testtest

Indlægaf testtest » man 8. dec 2014 19:07

tester

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » man 8. dec 2014 19:15

Jeg har lavet en anden ændring i forummet. Hvis man skriver som gæst, må brugernavnet ikke længere indeholde et @. Hvis det gør, får man fejlbeskeden: "Mailadresser er ikke tilladt som brugernavn. Hvis du vil modtage besked via mail, når nogen svarer, skal du først tilmelde dig som bruger via linket i toppen af siden."

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 22. dec 2014 12:27

Der er kommet flere af citat-indlæggene på det seneste. Kan vi prøve at anbringe et "Skriv et svar"-link til venstre for "Svar med citat"-linket for gæster?

Om ikke andet så for at se, om det gør en forskel. Mit gæt er stadig, at de overser den store "Skriv et svar"-knap, og når så indlægget med citatet vises, bliver de forvirrede og ender med ikke at skrive noget.

Vi behøver ikke fjerne knappen, blot at anbringe et ekstra link for at se, om det gør en forskel.
Mvh. Kim