MozillaDanmark generelt » Link til download af Firefox i udu

.Bente

Link til download af Firefox i udu

Indlægaf .Bente » tirs 12. jan 2016 17:15

Jeres link til download af Firefox returnerer en
404 page not found

Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:43.0) Gecko/20100101 Firefox/43.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Link til download af Firefox i udu

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 12. jan 2016 17:27

Hej Bente

Du skal have mange tak for at gøre os opmærksomme på det.

Jørgen/Jesper:
Det er et stykke tid siden, jeg har besøgt mozilla.org, men de har vist skiftet layout og links. Kan vi bruge følgende i stedet?
https://www.mozilla.org/da/firefox/new/ ... ownload-fx
Jesper, gider du at opdatere linket på vores side?
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 12. jan 2016 18:02

Så vidt jeg kan se, er problemet der også, når man prøver at downloade med en Mac. (User Agent Switcher)

Links til Thunderbird ser ud til at fungere korrekt på Linux og Mac:
Hilsen Jørgen

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 12. jan 2016 20:12

Så vidt jeg kan gennemskue har de proppet "-SSL" ind bag versionsnummeret. Men da vi åbenbart ikke længere kan regne med at url'sne er stabile, har jeg erstattet de direkte links med links til download-siden. Det betyder et ekstra klik for at downloade. Til gengæld ved vi linksne bliver ved med at virke. Som ekstra bonus betyder det at vi bruger Mozillas opdaterede platform detection script, som fx kan downloade den rigtige Firefox til Windows 64 og til iOS, hvilket vores gamle version ikke kunne.

https://bitbucket.org/mozilladanmark/we ... c99dfb1c94

Lisbeth Schrøder

Indlægaf Lisbeth Schrøder » tirs 15. mar 2016 17:57

Jesper Kristensen skrev: Så vidt jeg kan gennemskue har de proppet "-SSL" ind bag versionsnummeret. Men da vi åbenbart ikke længere kan regne med at url'sne er stabile, har jeg erstattet de direkte links med links til download-siden. Det betyder et ekstra klik for at downloade. Til gengæld ved vi linksne bliver ved med at virke. Som ekstra bonus betyder det at vi bruger Mozillas opdaterede platform detection script, som fx kan downloade den rigtige Firefox til Windows 64 og til iOS, hvilket vores gamle version ikke kunne.

https://bitbucket.org/mozilladanmark/we ... c99dfb1c94

Til Jesper Kristensen,
Har været i forbindelse med jer flere gange i fredags (11.03.2016), fordi jeg downloadede jeres sidste opdatering til Windows. Var væk i weekenden og fik derfor ikke checket, om opdateringen var faldet på plads. Men det ser ud til, det fungerer nu. Imidlertid ser jeg foroven, at det evt. kunne have noget at gøre med Windows 64-bit - jeg kører nemlig både med 32-bit og 64-bit, idet jeg har uploaded min Windows 7 på et tidspunkt - og den var 32-bit. Jeg ved ikke, hvordan man ændrer fra 32-bit til 64-bit.
Da jeg kom hjem efter weekenden, sendte I mig desuden oplysning om den nye opdatering 5.1 til Apple-produkterne, og det fik mig til at tro, jeg ved en fejltagelse havde fået tilsendt Apple-opdateringen. Jeg ved dog positivt, jeg trykkede på Windows-knappen. Er det ikke muligt at bestille automatiske opdateringer fra Firefox - jeg har automatisk opdatering fra Windows, men kommer der en opdatering fra Firefox samtidig med en opdatering fra Windows, beder de mig hente jeres opdatering selv. Den opdatering, jeg havde så meget besvær med, var 44.0.2, hvad årsagen end var. Altså er der endnu ikke en 5.1 opdatering til Windows - vel? Læste på jeres hjemmeside, at jeg VAR blevet opdateret. Og jeg skal vel ikke bruge en Apple-opdatering, når jeg kun kører med Windows-produkterne (Win 10). Beder jer derfor venligst slette udsendelse af Apple-opdateringer til mig.
På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Lisbeth Schrøder

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 17. mar 2016 17:42

Hej Lisbeth

Jeg forstår ikke så meget af det, du skriver. Jeg er derfor nødt til at stille dig nogle spørgsmål:

Du skriver, at du kører med både 32-bit og 64-bit. Hvad mener du? Har du installeret Firefox både som 32-bit og som 64-bit? Jeg vil anbefale dig at bruge 32-bit-versionen af Firefox, da der er plugins, som endnu ikke virker i 64-bit-versionen.

Hvad er det for en meddelelse, du har fået tilsendt med oplysning om den nye opdatering 5.1 til Apple-produkterne? Gengiv evt. meddelelsen her (ordret), og fortæl hvordan du får præsenteret meddelelsen (en mail; en dialogboks på skærmen; eller noget helt tredje?). Tag evt. et skærmbillede af meddelelsen og indsæt skærmbilledet her.

Nej, du skal ikke bruge en Apple-opdatering, hvis du bruger Windows. Men hverken Mozilla eller Windows vil tilbyde dig en Apple-opdatering, så hvis du besvarer ovenstående, kan vi måske finde ud af, hvem, der tilbyder dig en opdatering.
Mvh. Kim