MozillaDanmark generelt » Oversætter(e) søges

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Oversætter(e) søges

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 2. maj 2017 10:24

Har du lyst og evner til at oversætte forskellige Mozilla-programmer? Eller kender du nogle, som gerne vil hjælpe med at sørge for, at Firefox, Thunderbird og andre Mozilla-programmer fortsat kan findes på dansk?

Efter at jeg har oversat i over 10 år, er det på tide at lade andre tage over. Tidsmæssigt er opgaven til at overse; jeg plejer at bruge mindre end en time om ugen. Jeg har stået for oversættelsen af flere forskellige ting (se nedenfor), men du kan sagtens vælge fx kun at oversættelse et enkelt program.

Hvis du har lyst, kan du få tildelt nogle strenge til prøveoversættelse, så du kan se, om det er noget for dig, og så vi andre kan se, om du passer ind på holdet. Du kan selvfølgelig få al den hjælp, du har behov for i starten, ligesom vi også har en række værktøjer, der kan hjælpe dig med oversættelsen.

MozillaDanmark består i øjeblikket af følgende personer:
Jakob - oversætter Firefox, Firefox til iOS og læser korrektur.
Jesper - står for det tekniske med hensyn til hjemmesider osv.
Jørgen - oversætter hjemmesider og læser korrektur.
Kim - oversætter Lightning, Thunderbird, Firefox til Android, fællesstrenge til alle programmer og læser korrektur.

Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0
Mvh. Kim

Pokersut

Re: Oversætter(e) søges

Indlægaf Pokersut » man 8. maj 2017 00:32

Hej Kim.

Jeg kunne godt være interesseret i at hjælpe med oversættelsen. Er uddannet cand.mag. i engelsk og spansk og har i flere år lavet computer-relaterede oversættelser på "hobby-basis" som freelancer, ligesom jeg har været med på Mozilla-vognen siden Firefox 2.

Mvh. Mikkel

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 8. maj 2017 08:28

Hej Mikkel

Jeg sender dig en mail senere i dag med en vejledning til, hvordan du kan tage nogle prøvestrenge, så du kan se, om det er noget for dig.
Mvh. Kim

Daniel Ørum

Indlægaf Daniel Ørum » ons 10. maj 2017 15:08

Hej Kim,

Jeg er meget interesseret i at høre mere om dette oversættelsesjob for Mozilla.

Jeg arbejder som oversætter på fuld tid, og jeg har mere end 6 års erfaring inden for oversættelse og korrekturlæsning. Jeg arbejder for en bred vifte af nationale og internationale kunder, og jeg har erfaring inden for en bred vifte af brancher.

Derudover ejer jeg DO Translations IVS, som tilbyder oversættelse og korrekturlæsning til og fra alverdens sprog (http://www.dotranslations.com).

Vil du sende mig en mail med mere information?

Kontakt mig på daniel@dotranslations.com

Du kan desuden læse mere om min erfaring og mine kompetencer på min LinkedIn-profil, hvis du ønsker det: https://www.linkedin.com/in/daniel-%C3%B8rum-a20272130/

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Daniel Ørum