MozillaDanmark generelt » Sletter mail

Rita

Sletter mail

Indlægaf Rita » tirs 6. jun 2017 18:29

Hej jeg har thunderbird e-mail.
Det irriterende når jeg sletter en mail på min iPhone 6+ så sletter den også på min bærbare pc.
Har været inde i thunerbird for at se hvad jeg kan gøre med henvisning til siden under funktioner og derefter serverindstillinger.
Jeg har ikke mere end tre firkanter til vingeben

Hent kun meddelelses hoveder
Mangler, indtil jeg sletter dem

Der hvor det skal være flere rirknater til at sætte vingeben i, har
Jeg kun 3 boller med

Flyt til papirkurv

Marker den som slettet

FJern øjenblikkeligt.
Jeg bruger g. mail som er opstillet med imap.
Hvorfor har jeg ikke de ekstre firkanter
Og hvordan får jeg dem ind.
Mvh Rita

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 10_3_2 like Mac OS X) AppleWebKit/603.2.4 (KHTML, like Gecko) Version/10.0 Mobile/14F89 Safari/602.1

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Sletter mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 6. jun 2017 18:42

Hej Rita

Hele ideen med IMAP er, at mailene ligger på serveren og så synkroniseres til de programmer, der henter mails fra serveren. Der findes en protokol (POP3), men den vil ikke være en fordel at bruge fremfor IMAP, når du skal kunne hente mails på både din iPhone og på din bærbare PC.

Hvorfor sletter du mailene på iPhonen? Du vil nok være bedre stillet med ikke at slette dem, men i stedet flytte dem til en anden mappe, så du stadig kan læse dem på den bærbare.

Hvis det er muligt kunne du evt. i stedet opsætte din iPhone til kun at vise ulæste meddelelser, så vil meddelelsen blive skjult, når du har læst, men den vil stadig ligge i indbakken på din bærbare PC.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 7. jun 2017 14:49

Hej Kim tak for dit hurtige svar.
Jeg sletter mail på min iPhone netop fordi de gerne skulle være på min pc, Sagan at jeg ikke har dem begge steder.
Du foreslår jeg kan flytte dem til anden mappe.
Ja men gør jeg det følger de med så de bare ligger to steder stadig.

Med hensyn til de to firkanter der mangler til at sætte vingeben i under serverindstillinger,
Hvorfor mangler min thunderbird disse to firkanter?
Jeg her prøvet at afindstallere den og lægge en ny på, det er den ligeglad med.
Hvis man går på nettet og leder, det har jeg virkelig brugt meget tid på.
Viser man at man kan sætte vingeben i dem, men det gavner ikke mig.
Det selvfølgelig smart at man kan læse sine mails begge steder. Men det ikke smart at
Den man også bare sletter samtidig.
Igen hvorfor har min thunderbird ikke de to firkanter til vingeben?
Med tak
Rita

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 7. jun 2017 15:02

Hej Rita

Der er forskellige indstillingsmuligheder, når der er tale om en IMAP-konto og en POP-konto. Din konto er en IMAP-konto. Derfor har du ikke de indstillingsmuligheder, der findes på en POP-konto.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. jun 2017 15:35

Hej Rita

Jeg foreslog også, at du kunne prøve at lede efter en indstilling på iPhonen til at skjule mails, der er læst. Så behøver du ikke at flytte eller slette dem for at bevare overblikket på iPhonen.

Efter lidt søgen på nettet kan jeg se, at der rent faktisk findes sådan en indstilling:
http://osxdaily.com/2016/04/11/show-unr ... -mail-ios/
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 7. jun 2017 18:52

Hej Kim
De findes ellers ville jeg ikke vide det.
Jeg åbnet thunderbird på mit skrivebord.
Åbner den for mail.
Gå i funktioner
Gå til ventre i serverindstillinger
1 firkant kontroller for nye meddelelser
2 firkant kontroller for nye meddelelser hvert eks 10 min
3.firkant tillad øjeblikkelige servermeddelelser ved modtagelse af nye meddelelser.

Herefter går det galt for her har jeg 3 ringe
Hvor dernormalt skulle de firkanter som jeg taler om hvor man selv bestemmer
Om mail skal slettes

Jeg ser som den eneste udvej, at gemme mine vigtige mail under dukomenter i en mappe.
Men det er da ret så skørt når det skal virke.

Så vidt jeg er orienteret duet pop tre ikke med g.mail. Derfor har jeg sat den til IMAP

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 7. jun 2017 19:07

Hej Rita

Som Jørgen skriver, er der forskellige indstillingsmuligheder i Thunderbird, afhængig af om det er en IMAP- eller en POP3-konto.

Du kommer helt uden om problemet, hvis du følger linket i mit forrige svar. På den side finder du en beskrivelse af, hvordan du opsætter mailprogrammet på din iPhone til kun at vise ulæste mails. Dermed behøver du ikke at slette mailene, når du har læst dem for at undgå rod - mailene bliver automatisk usynlige efter læsning.

Det vil sige, du kan læse mailene på iPhonen, du undgår rod på iPhonen, og du har stadig mailene i din Thunderbird på den bærbare PC.

Gmail kan vist godt opsættes til at bruge POP3, men det vil svare lidt til at købe en sportsvogn og så sætte en fartspærre i med maks 25 km/t. IMAP har rigtig mange fordele i forhold til POP3.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 7. jun 2017 19:08

Hej Rita

Her kan du se de indstillinger, der skal være for henholdsvis POP- og IMAP-konti.
Vedhæftede filer
imap.png
IMAP-konto
pop.png
POP-konto
pop.png (10.87 KiB) Vist 1193 gange
Hilsen Jørgen