MozillaDanmark generelt » Kan programmet slette spam mails ?

Pytsen1945

Kan programmet slette spam mails ?

Indlægaf Pytsen1945 » tors 15. jun 2017 13:34

Jeg er irriteret over at spam mails ikke automatisk bliver slette når man en gang har sat spam mail på afsenderen, er der mon nogen herinde, som ved hvordan man får programmet til at slette dem uden jeg selv hvergang de dukker op, skal slette dem ?
De fylder næsten min mailboks op når jeg åbner den om morgenen.
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:53.0) Gecko/20100101 Firefox/53.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kan programmet slette spam mails ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 15. jun 2017 13:53

Er der tale om reelle spammails eller mails fra personer/virksomheder som du ikke ønsker at modtage mails fra?

Hvis det er fra reelle virksomheder, skal de have et afmelde-link i mailen, brug det. Hvis det er fra rigtige spammere, så kan du ikke afmelde, og de vil normalt også skifte afsenderadresse meget ofte.

Uanset hvad kan du sagtens bede om at få mailene slettet automatisk af spamfiltret, men vær opmærksom på, at hvis en legitim mail bliver fanget af spamfiltret, vil den også blive slettet:
Klik på menuen Funktioner Funktioner => Kontoindstillinger => klik på Spam-indstillinger i oversigten til venstre. Under Destination og opbevaring, kan du vælge, hvad der skal ske med spammailene.

En anden mulighed: Hvis det er mails fra personer, som du ikke ønsker at modtage mails fra - fx en eks-kæreste - kan du benytte et filter til at slette mailene. Det kan du læse mere om i afsnittet Sådan opretter du et filter på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... filtre.php
Mvh. Kim

Pytsen1945

Indlægaf Pytsen1945 » tors 15. jun 2017 19:31

Tak for hjælpen Kim, det hjalp, så er jeg fri for at skulle slette de spam mails som fylder min mailboks

Billeder

Indlægaf Billeder » tirs 4. jul 2017 10:00

Samme problem her - og samme løsning. Mange tak :)