MozillaDanmark generelt » Oprettelse af mail i firma

VLMS

Oprettelse af mail i firma

Indlægaf VLMS » tirs 4. jul 2017 07:22

Hej
Jeg har et mindre firma hvor vi i øjeblikket bruger GIGAHOST mailløsning. Det kører mega langsomt og er for simpelt. Min bogholder har anbefalet thunderbird. Kan dette fåes så vi bruger vores "egne" mailadresser (ender på vlms.dk)?? Og hvad koster en mailløsning med 5-6 adresser?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/59.0.3071.115 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Oprettelse af mail i firma

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 4. jul 2017 08:38

Det er svært at svare på dine spørgsmål, så jeg bliver nødt til at spørge dig om forskellige ting:

Bruger I i øjeblikket webmail hos Gigahost? Webmail betyder, at du får adgang til din mail på en hjemmeside.

Hvad er det, der er langsomt? Jeg mener, om det er indlæsning af siden med webmail, eller om det tager lang tid for mailene at komme frem, efter de er sendt. Hvis det er indlæsning af siden, der er langsom, så kan det være hurtigere med Thunderbird. Hvis det er fordi, mailene er for lang tid undervejs, vil Thunderbird ikke være hurtigere.

Har du i øjeblikket domænet vlms.dk? Hvis det er tilfældet, har du allerede de ønskede mailadresser og et webhotel til at håndtere dem. Det vil sige, at du så bare skal bruge Thunderbird til at hente og sende mails. Det er helt gratis.

Du kan sagtens benytte Thunderbird samtidig med, at du bruger webmail, så du kan tjekke, om det er en bedre løsning for dig. Du skal i så fald blot have opsat Thunderbird med en IMAP-konto, læs vejledningen på hos Gigahost: http://support.gigahost.dk/?p=310
Mvh. Kim