MozillaDanmark generelt » Glemt kode kan ikke modtage sende mails.

Gæst

Glemt kode kan ikke modtage sende mails.

Indlægaf Gæst » søn 24. sep 2017 07:41

Hej.
Efter 3 år med Mozilla Firefox mail kommer der nu en boks op og beder om en kode. Vi har tastet den kode ind vi brugte dengang vi oprettede os men vi bliver ved med at få det svar at den ikke er godkendt og kan stadig ikke modtage eller sende mails. Det er meget VIGTIG for os at komme ind i vores mail program.
Hvad gør vi ????????????????????

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Glemt kode kan ikke modtage sende mails.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 24. sep 2017 09:44

Der kan være flere årsager til problemet, typisk vil det være, fordi koden er forkert - husk, at der er forskel mellem store og små bogstaver.

Det kan dog også være ændringer på serveren, der driller.

Hvis I er kommet til at angive en hovedadgangskode, kan det være den, der driller. I så fald står der "hovedadgangskode" i dialogboksen til koden.

Har I adgang til webmail? Det tilbyder de fleste mailudbydere i vore dage. Hvis I har webmail, kan I prøve, om I kan logge ind der. Hvis det heller ikke kan lade sig gøre, kan I på log ind-siden til webmail sikkert bede om at få nulstillet adgangskoden - der er typisk et link i stil med "Glemt koden?", som I kan klikke på.
Mvh. Kim

Grethe og Torben

Indlægaf Grethe og Torben » tors 28. sep 2017 15:43

Hej Kim.
Vi har ingen hoved adgangskode og aldrig brugt en. Og ja vi har webmail men kan heller ikke komme ind på den og der er ingen steder man kan skrive glemt kode og så få en ny. Yousee har vi snakket med første gang torsdag i sidste uge og så 4 gange denne uge. De siger problemet er sendt til teknisk support men ingen kommer med et svar. Hvad pokker stiller vi op det kan da virkelig ikke passe at der ingen er der kan hjælpe os. Det er lige før det gælder liv og død om at komme ind på denne mail og vi er virkelig frustreret nu og løber panden mod en mur lige meget hvem vi kontakter. Kan i ikke gå ind og nulstille koden eller gøre noget andet for at vi kan komme ind på den mail NU.
Grethe og Torben

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 28. sep 2017 15:53

Hej Grethe og Torben

Vi kan ikke nulstille din kode, vi har slet ikke noget med koden at gøre, det er en kode til Yousee's mail, så det er hos dem, du skal have koden nulstillet.

Jeg forstår ikke, hvorfor Yousee ikke kan hjælpe jer - det burde være nemt at nulstille adgangskoden via dette link:
https://mail.yousee.dk/
På den side, skal du klikke på linket Glemt login lige under Log ind-knappen. Så enten har Yousee's support ikke forstået problemet, eller også er det mere indviklet, end det umiddelbart virker til at være.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. sep 2017 14:54

Hej Grethe og Torben

Jeg kan forstå, at ovenstående ikke hjalp jer. Prøv at fortælle os, hvad der sker, når du følger linket til at nulstille adgangskoden hos Yousee. Fortæl, hvad du gør, og hvad der sker, så vi kan se, hvor langt du kommer i processen, og hvad der går galt.

Jeg er væk fra computeren nogle dage, men der er måske andre der kan hjælpe, hvis du svarer, inden jeg er tilbage.
Mvh. Kim

Grethe og Torben

Indlægaf Grethe og Torben » fre 29. sep 2017 15:11

Hej.
Har vedhæftet 2 billeder så du kan se hvad der står.
Hilsen Grethe og Torben
Vedhæftede filer
Unavngivet.png
Unavngivet 1.png

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. sep 2017 15:58

Så nåede jeg alligevel at kunne svare:

Det er ikke (kun) en forkert adgangskode, der er skyld i dit problem. Så havde du fået en meddelelse, der fortalte om et forkert brugernavn eller en forkert adgangskode.

Din meddelelse tyder på, at indstillingerne er forkerte. Prøv at tjekke, om dine indstillinger svarer til dem, der skal bruges til Yousee:
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... e#w_yousee

Du skal muligvis stadig angive en adgangskode efter en evt. ændring af indstillingerne. Du burde som tidligere nævnt kunne nulstille koden, hvis det er nødvendigt via webmail-siden. Hvis du ikke kan det, så fortæl nærmere, som jeg skrev i mit forrige indlæg.
Mvh. Kim

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Karl Erik » fre 29. sep 2017 22:57

Hvis du har mail igennem en forening så prøv at kontakte dem, de kan fortælle om der er andre der har samme problem.

De indstillinger Kim syntes du skulle tjekke kan du se nederst på denne side, under "YouSee gennem bolig- eller antenneforening":

https://kundeservice.yousee.dk/mail/ops ... plysninger
Karl Erik