MozillaDanmark generelt » masse udsendelse af mail via thunderbird

nielsluti

masse udsendelse af mail via thunderbird

Indlægaf nielsluti » lør 10. mar 2018 12:37

jeg vil gerne sende mange mails, hvor jeg har flettet breve med mail adresser og også indsat felter i selve mailen. Det går fint, når jeg blot fletter til breve.
Jeg foretager selve fletningen med microsoft word. Jeg har angivet Thunderbird som standard mail program, men alle mails ender i outlooks udboks.
Hvis jeg blot klikker på en mail adresse lukker Thunderbird fint op og er klart til sende mails.
Hvad gør jeg forkert.
mvh
Niels Christensen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/65.0.3325.146 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: masse udsendelse af mail via thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 10. mar 2018 12:50

Hej Niels

Det kan tyde på, at Outlook er hardcoded til at bruge Outlook i stedet for standardprogrammet til mails. Jeg ved ikke, om der er en indstilling til at ændre dette i Word.

Hvis ikke det er meget vigtigt for dig at benytte Word, kan du installere udvidelsen Mail Merge i Thunderbird. Den gør det muligt at masseudsende mails med indflettede oplysninger fra adressebogen eller en CSV-fil. Læs mere om de mange muligheder her:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... ail-merge/
Mvh. Kim

skrotbil

Indlægaf skrotbil » søn 20. maj 2018 01:48

Jeg ved ikke, om der er en indstilling til at ændre dette i Word.
Hvis ikke det er meget vigtigt for dig at benytte Word, kan du installere udvidelsen Mail Merge i Thunderbird.
https://***.html

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 20. maj 2018 03:33

Spam er uønsket i dette forum (og i alle andre). Jeg har anonymiseret spamlinket i ovenstående indlæg, og jeg har slettet de to endnu mere udprægede spamindlæg i en anden tråd.
Mvh. Kim