MozillaDanmark generelt » gtrykbare links

doncarlos

gtrykbare links

Indlægaf doncarlos » lør 6. mar 2010 18:34

Når jeg skal have et link trykbart i et læserbrev (forskellige aviser),
bruger jeg [url]......[/url], men den virker kun i EB.
Hvad bruger jeg til andre aviser.
På forhånd tak, Carl-Heinz Feddersen.

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB6.4; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618; InfoPath.1; AskTB5.6)

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: gtrykbare links

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 6. mar 2010 18:52

Det er helt op til den enkelte hjemmeside hvilke koder de vil bruge. Hvis hjemmesiden tillader sådanne koder, så står det som regel et sted i nærheden af den boks, hvor man kan skrive i.

doncarlos

Indlægaf doncarlos » lør 6. mar 2010 20:41

Tak for dit hurtige svar, Jesper.
Nu er jeg fra 1936 og ikke den store "computer man".
Jeg skal bruge en artikkel fra en eller anden avis, som et link i et læserbrev i en anden avis.
Jeg har spurgt forskellige aviser, men aldrig fået svar.
Og hvad er en hjemmeside?
Jeg læser en artikkel i en eller anden avis, går så op på den øverste linie, højre klikker og så kopiere og så skal jeg altså gøre den trykbar i en anden avis debatside.
Mvh. Carl-Heinz Feddersen.

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 6. mar 2010 20:51

Hjemmeside? Avisens hjemmeside. Der hvor du læser artiklen og skriver din kommentar/læserbrev.

Normalt kan du bare skrive linket uden nogen specielle koder, og så bliver det automatisk gjort klikbart. Men det afhænger af hvordan avisens system fungerer.

don carlos

Indlægaf don carlos » søn 7. mar 2010 10:08

Jesper Kristensen skrev: Hjemmeside? Avisens hjemmeside. Der hvor du læser artiklen og skriver din kommentar/læserbrev.

Normalt kan du bare skrive linket uden nogen specielle koder, og så bliver det automatisk gjort klikbart. Men det afhænger af hvordan avisens system fungerer.

Tak skal du há.
Hilsen Heinz.

Bo Kusk

Indlægaf Bo Kusk » tirs 31. maj 2011 21:59

Jeg har faktiskt samme problem. Jeg kan heller ikke sende klikbare links når jeg bruger firefox som browser?? Men det kan jeg hvis nu at jeg bruger Explorer som browser?? Jeg har hotmail, men det burde jo ikke have nogen betydning. Ved mig er det alle links som ikke bliver klikbare.... Youtube klip, bt/eb artikler osv. Håber at i kan hjælpe mig, for jeg foretrækker klart at bruge firefox som browser...
På forhånd tak.
Bo Kusk

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 31. maj 2011 22:13

Bo Kusk skrev: Jeg har faktiskt samme problem. ... Jeg har hotmail, men det burde jo ikke have nogen betydning.

Jo, det har den største betydning. Det er ikke Firefox eller Internet Explorer der laver linksne klikbare. Det er hjemmesiden der gør det, i dit tilfælde Hotmail, og det er altså her Hotmail der ikke virker korrekt i Firefox.

Måske du har en udvidelse, som forstyrrer Hotmails skrivefelt. Prøv at se om det virker, hvis Firefox er startet i Fejlsikret tilstand.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 31. maj 2011 22:22

Jeg har lige indsat et link i Hotmail. Jeg trykkede på ikonet med 'kloden' (Indsæt hyperlink) og indsatte adressen. Se billede:
Vedhæftede filer
indsæt_hyperlink.png
indsæt_hyperlink.png (4.1 KiB) Vist 4414 gange
Hilsen Jørgen

Bo Kusk

Indlægaf Bo Kusk » ons 1. jun 2011 16:22

Tak for de hurtige svar.

Altså, klikbare links virker (nu)også ved mig hvis at jeg bruger Jørgen Rasmussens model med at trykke på kloden.
Men i fejlsikret tilstand er "problemet" det samme?? Kan dog ikke finde det sted hvor man kan slette udvidelser.

Men stadigvæk, mange tak for hjælpen.

Bo Kusk