MozillaDanmark generelt » [Bug 603952] [da] Firefox 4.0 productization review for Dani

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

[Bug 603952] [da] Firefox 4.0 productization review for Dani

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 13. okt 2010 19:18

[Bug 603952] [da] Firefox 4.0 productization review for Danish
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=603952

Læs den og kom med data, hvis du har noget.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:2.0b8pre) Gecko/20101012 Firefox/4.0b8pre

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: [Bug 603952] [da] Firefox 4.0 productization review for

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 13. okt 2010 23:59

Jeg har kun én bemærkning: Lad os beholde Wikipedia på dansk.

Jeg erkender, at jeg også langt foretrækker den engelske, men mange brugere forstår måske ikke engelsk, og med et lokaliseret produkt virker det lidt underligt at benytte en engelsk udgave, når nu der findes en dansk.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 14. okt 2010 00:15

Jeg så hellere Den Store Danske end 'Answers.com'.
Hilsen Jørgen

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 14. okt 2010 01:03

Jeg synes answers skal væk, men jeg er ikke så sikker på at den store danske skal ind i stedet for. Ved vi hvor mange der bruger den?

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Indlægaf AlleyKat » tors 14. okt 2010 01:39

Mht. søgemaskiner, er jeg generelt enig - Google, Bing. Helt at udelukke Yahoo tror jeg nu er en fejlvurdering, jeg kender faktisk nogle stykker der fortsat bruger Yahoo.

Tilsvarende er jeg ikke enig i din vurdering af Alexa's data; min opfattelse er at det faktisk er et ret præcist billede af trafikken lige nu, selvom rækkefølgen helt klart kan diskuteres. Jeg ville dog hade at se Ekstra Bladet og/eller BT blive medtaget, men det er blot min personlige opfattelse af disse to... formiddagspublikationer, med baggrund i gammelt nag.

Jeg er enig i Seths vurdering af mailto - Gmail, Hotmail, Yahoo ville være min vurderede rækkefølge. Jeg kender dog også temmeligt mange som stadig har og bruger deres 'jubii-mail' - det hedder vist forum.dk nu om dage.

Mht. feeds tror jeg det ville være ret interessant hvis vi kunne få Googles statistikker over hvad der bruges på iGoogle, det bruger jeg i hvert fald selv og kender mange andre der gør det samme. Min er naturligvis ret nørd-orienteret, men indeholder bl.a. DR Indland, DR Udland, Politiken Danmark, Politiken Internationalt, newz.dk, Version2 og en hel del andre, f.eks. dette forum.

Mht. handelssites er jeg enig i DBA - tilsvarende findes der også bl.a. QXL blandt de populære. Jeg er så ret uenig med din vurdering af Ebay, jeg kender en del der bruger dette - i prioriteret rækkefølge, ebay.de, ebay.co.uk, ebay.ie, ebay.com. Og billetnet var nok en mulighed, men også her findes der alternativer - billetlugen, danbillet, ebillet m.fl. selvom billetnet nok umiddelbart er størst mht. koncerter o.l. events.

Jeg holder også på wikipedia-da, selvom jeg også selv bruger den engelske lige så meget som den danske.

Listen fra mit eget søgefelt (alle i rækkefølge):
Google.dk
da.wikipedia.org
(SUMO FF KB - irrelevant i denne sammenhæng)
De Gule Sider Supersøger
EDBPriser
Retskrivningsordbogen
Den Danske Ordbog

Jeg er enig i at answers bare skal ud til højre.
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 14. okt 2010 12:49

Mht søgemaskiner, så viser de datakilder jeg har linket til at Yahoo i 2008/09 lå lige under 1% mens Microsofts lå lige over 1%. Min mavefornemmelse siger mig at Microsoft er steget noget siden da og Yahoo ikke er. Jeg ville hvert fald blive meget overrasket, hvis Yahoo ligger oppe over de 10%, som de gør i USA. En søgemaskine med under 1% af markedet er ikke værd at have med.

På de andre områder er vi i mangel af bedre data nok nødt til at navigere på mavefornemmelser. Heldigvis er BT/EB ikke relevante for søgning. Jeg tror de fleste af deres besøgende læser artiklerne på forsiden frem for at søge på sitet, så det giver ingen mening at tilføje dem som søgemaskiner. Som nyhedsfeeds skal vi heldigvis kun have et, og der passer DR stadig bedst.

Jeg har ingen data, men mit gæt er at flere danskere bruger dba end ebay.

sskroeder
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense, Danmark

Indlægaf sskroeder » søn 24. okt 2010 02:30

Jeg har flere gange forsøgt at købe noget fra eBay, men langt de fleste forhandlere sender ikke varer udenlands, og/eller tager ret store beløb for den ekstra service, så jeg støtter at vi bruger Den Blå Avis i stedet for eBay...

QXL vs. Den Blå Avis... Jeg har en opfattelse af at Den Blå Avis har et bedre ry, samt at QXL primært baserer sig på underlige auktioner... så rent konservativt hælder jeg mest til optagelse af DBA...
/Søren Munk Skrøder

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Indlægaf AlleyKat » søn 24. okt 2010 03:23

Jesper > Jeg mente også som feeds, ikke som søgemaskiner mht. EB/BT - og jeg er helt enig i alle pointer.

Søren > Også enig.
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]