MozillaDanmark generelt » Sådan kan man forhindre at folk kan navigere væk fra en side

Kenten

Sådan kan man forhindre at folk kan navigere væk fra en side

Indlægaf Kenten » man 25. okt 2010 06:01

Jeg har mødt en side, hvor der blev smidt et bekræftigelsesvindue i hovedet på en når man ville navigere væk. Problemet er at vinduets bund er langt under skærmkanten, så den antaget indbyggede ok-knap i dialogen er uden for rækkevidde. Det kan heller ikke lade sig gøre at flytte eller resize vinduet, så det er en klar udnyttelse.

Håber dem der koder firefox kan lave noget mod det.

Og i den henseende ville jeg gerne have at states omkring genindlæsning af sider bliver sådan at hvis firefox er chrashet/processen er lukket ned, så kommer den op og spørger om den skal genindlæse, ellers er sådan en dialog umulig at komme udenom indtil firefox på et tidspunkt fejler med at genindlæse. Hurra for muligheden for at hive netstikket ud.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-GB; rv:1.9.2.10) Gecko/20100914 Firefox/3.6.10

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Sådan kan man forhindre at folk kan navigere væk fra en

Indlægaf Jesper Kristensen » man 25. okt 2010 19:00

Der er mange forbedringer i håndteringen af modale dialogbokse i den kommende Firefox 4. Om lige netop det problem du beskriver er fikset ved jeg ikke med sikkerhed. Men du kan altid kukke dialogboksen med tastaturet ved at trykke på Enter-tasten, som svarer til OK eller Escape-tasten, som svarer til Annuller.

Hvis Firefox crasher genindlæses siderne automatisk. Kun hvis Firefox crasher to gang i træk vil siderne ikke blive indlæst automatisk. Så du skal altså crashe Firefox to gange før det virker. Men som sagt vil det sandsynligvis slet ikke være nødvendigt i den kommende Firefox 4.