MozillaDanmark generelt » Jeg savner nogle flere fora

Michael Maardt

Geografisk sted: 4573

Jeg savner nogle flere fora

Indlægaf Michael Maardt » tirs 4. jan 2011 12:49

Jeg kunne godt tænke mig lidt flere kategorier, undergrupper eller hvad vi nu skulle kalde det. Konkret: hvordan gør jeg abc i dette forum, eks. Hvordan laver jeg et link til ekstern websted, som åbner i NYT vindue.
Michael

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101203 Firefox/3.6.13

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Jeg savner nogle flere fora

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 4. jan 2011 13:20

Jeg er ikke helt med. Vil du skrive et indlæg her i forummet med et link, hvor linksiden så skal åbnes i et nyt vindue?

Åbning af links i nye vinduer er lidt gammeldags, og fravælges derfor af mange websteder. Det kan du ikke lave om på.
Mvh. Kim

Michael Maardt

Indlægaf Michael Maardt » tirs 4. jan 2011 13:24

OK, ja, jeg læste også lige hvad Jacob Nielsen havde at sige om sagen. Han er meget imod at man som webmaster åbner nye vinduer hos brugerne. Gammeldags eller ej, jeg er lidt konservativ. Men det var kun den ene side af sagen. Det andet var: Jeg savner flere fora, hvad med den ide?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 4. jan 2011 13:53

De eksisterende fora dækker samtlige Mozilla-programmer, som vi beskæftiger os med, både med hensyn til brugen af programmerne og med hensyn til oversættelserne. Emner, der falder uden for disse kan postes her i generelt-forummet.

Jeg kan ikke umiddelbart se, at der skulle være behov for andre fora. Hvis du har specifikke forslag, så fat tastaturet med konkrete forslag og begrundelser.
Mvh. Kim

Michael Maardt

Indlægaf Michael Maardt » tirs 4. jan 2011 13:57

Forslag:
1) et forum, hvor nybegyndere kan teste og lege
2) et forum, hvor nybegyndere beder om hjælp, hvordan man gør dit og dat i dette forum

Hensigt: at lokke flere brugere til at registrere sig i dette forum, som fortjener både flere bruger og flere gæster ;-) Jeg synes nemlig, at I er meget kompetente folk.
Hilsen Michael

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 4. jan 2011 15:40

Begge disse ting er tilladt i netop dette forum (MozillaDanmark generelt), og så længe der ikke er enormt mange af sådanne indlæg ser jeg ingen grund til at lave et særskilt forum til dem. Men måske det ikke er tydeligt i beskrivelsen af forummet "MozillaDanmark generelt". Vi modtager gerne forslag til forbedring af teksten.

Michael Maardt

Indlægaf Michael Maardt » tirs 4. jan 2011 17:10

Hej Jesper
ordet generelt er vist lige lovlig generelt ;-)
Jeg skrev lidt fordi jeg havde den bedste oplevelse ang. gæstfrihed ever, da jeg besøgte www.MailChimp.com - jeg var i live chat på et par sekunder og fik fantastisk hjælp, og så begyndte jeg at tænke lidt over, hvordan man kan være gæstfri på et websted, og foreløbigt er min konklusion: Live Chat, som jeg er lige ved at sætte på egen hjemmeside.
Derfor
Michael

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 4. jan 2011 17:39

Live chat kunne være nice, hvis der altid var nogen derinde, eller hvis brugere der søger hjælp kunne få at vide om/hvornår der er nogen til at hjælpe. Det er bare ikke sådan lige til. De har også live chat på den engelske support.mozilla.com.