- Jesper Kristensen
- MozillaDanmark
- Geografisk sted: København
Spam
Vi har haft en hel del mere spam de sidste par dage end normalt. Jeg kan sammensat et captcha-plugin til phpbb. Meget simpelt som det vi havde i phpbb2, så må vi bare håbe spammerne er simple automatiserede robotter. Hvis den giver problemer, så kan den slås fra med det samme i admin-panelet under Spambot-beskyttelse.
Mere alvorligt, har jeg set enkelte sider, hvor et indlægs indhold udskrives øverst på siden, over alt andet, endda over doctypen. Det er typisk indholdet af spam-indlæg jeg kan se. Det lader til at der er noget helt galt med phpbb. Min tillid til sikkerheden og stabiliteten i phpbb kan efterhånden ligge på et meget lille sted, og jeg overvejer kraftigt om vi bør se os om efter et andet system.
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:2.0b10pre) Gecko/20110116 Firefox/4.0b10pre
Mere alvorligt, har jeg set enkelte sider, hvor et indlægs indhold udskrives øverst på siden, over alt andet, endda over doctypen. Det er typisk indholdet af spam-indlæg jeg kan se. Det lader til at der er noget helt galt med phpbb. Min tillid til sikkerheden og stabiliteten i phpbb kan efterhånden ligge på et meget lille sted, og jeg overvejer kraftigt om vi bør se os om efter et andet system.
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:2.0b10pre) Gecko/20110116 Firefox/4.0b10pre