MozillaDanmark generelt » Tilføjelser til vejledning

mploug

Tilføjelser til vejledning

Indlægaf mploug » lør 9. jul 2011 07:40

Hej

Jeg bruger Windows 7.
Jeg har lige brugt vejledningen til ren geninstallation af Firefox
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... stallation

og jeg synes, at den er ganske udmærket. Men jeg vil foreslå, at der bliver tilføjet en linje om at man skal genstarte sin PC lige før punktet med "Find installationsfilen Firefox ..." (3. nederste punkt).
Måske er det ikke altid nødvendigt, men jeg har lige haft et problem med at Firefox frøs, da jeg gik i Tilføjelser. Problemet var at Firefox ikke have smidt / fjernet tilføjelserne. Efter genstart var tilføjelserne væk, og det var problemet også ;-)

For en ordens skyld skal det måske også tilføjes, at man skal trykke på Enter eller OK i forbindelse med Start > Kør (punkt 7 og 9).

Venlig hilsen
Martin

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:5.0) Gecko/20100101 Firefox/5.0

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Tilføjelser til vejledning

Indlægaf Jesper Kristensen » lør 9. jul 2011 10:37

Jeg har aldrig hørt om at det skulle være nødvendigt med at genstarte computeren, du har jo lige slettet programmappen, så der bør ikke være noget der kan bruge en ikke-eksisterende mappe.

Fik du en fejlbesked når du prøvede at installere Firefox? Jeg vil helst undgå at tilføje et punkt med genstart af computeren, når det ikke er nødvendigt i 99,9% af tilfældende.

mploug

Re: Tilføjelser til vejledning

Indlægaf mploug » lør 9. jul 2011 11:34

Jeg fik ikke nogen fejl. Jeg kunne bare konstatere, at mine udvidelser fortsat lå der, og at Firefox frøs hver gang jeg gik ind og prøvede at klikke på udvidelserne indstillinger eller prøvede at fjerne dem.
Måske har jeg bare været uheldig.