MozillaDanmark generelt » Stavekontrol - kompatibilitet med TB7

Thomas Andersen

Stavekontrol - kompatibilitet med TB7

Indlægaf Thomas Andersen » fre 7. okt 2011 11:41

Hej forum,

Tak for stavekontrollen til TB, som udenlandsdansker på 9. år er jeg blevet lidt rusten. Efter at have installeret TB7 virker den dog ikke længere, er der nogen dato på næste udgave?

Mozilla tvinger de her opdateringer lidt hurtigt igennem, jeg brugte lang tid på at finde en side, der overhovedet havde TB6. Jeg forstår ikke, at Mozilla ikke selv give muligheden på sin hjemmeside.

Mvh, Thomas

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20100101 Firefox/7.0.1

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Stavekontrol - kompatibilitet med TB7

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 7. okt 2011 12:04

Hej Thomas

Hvis du har en dansk version af Thunderbird, skulle der gerne være en indbygget dansk stavekontrol. Anvender du en udenlandsk version af Thunderbird?
Hilsen Jørgen

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Karl Erik » fre 7. okt 2011 18:33

Højreklik i meddelelsesfeltet og tjek at der er flueben ud for "Stavekontrol". Under "Sprog" kan du tjekke at der er prik ud for dansk.
Karl Erik

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 9. okt 2011 09:26

Stavekontrollen virker med Thunderbird 7.0.1. Både den indbyggede i den danske TB7 og tilføjelsen som kan hentes fra https://addons.mozilla.org/da/thunderbi ... sk-ordbog/ . Hvis det ikke virker, så download og installer den nyeste version igen.

Grunden til at du ikke kan finde download til Thunderbird 6 på nogle af Mozillas sider er, at det er en gammel version med kendte sikkerhedshuller. Det vil altså være en sikkerhedsmæssig dum ide at bruge den til at læse mails.