MozillaDanmark generelt » Månedlige statusopdateringer

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Månedlige statusopdateringer

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. okt 2012 12:18

Hej

Hver måned skriver jeg en statusopdateringer som fx den i dag på http://blog.mozilladanmark.dk/2012/10/0 ... ettere-mm/ . Det startede sidste år som et krav for at få penge fra ReMo til vores hosting, men jeg er siden hen begyndt at synes ret godt om at gøre det mere synligt hvad vi laver. Postsne handler dog mest om mig selv, da jeg ikke altid kan huske hvad i andre har lavet. Jeg vil meget gerne have mere med om jer andre (specielt Jørgen og Kim), så jeg vil meget gerne have hvis i gad give mig et par stikord en gang imellem.

I samme stil kunne vi indføre en tradition om at skrive en blog og forum post hver gang der kommer nye strenge (for at søge oversættere), og hver gang vi er færdige med at oversætte (for at søge korrekturlæsning). Hvad synes i om det?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Månedlige statusopdateringer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 7. okt 2012 16:12

Vi (Jørgen og jeg) laver vist ikke så meget andet end at oversætte og læse korrektur for hinanden. Det er i hvert fald, hvad jeg laver.

Jeg bryder mig ikke specielt om blogs, og jeg ville sandsynligvis glemme at skrive hver gang - plus at der ikke er så meget at skrive ud over, at der er kommet nye strenge, og senere at de så er oversat. Det bliver vel lidt kedeligt i længden, også for læseren.

Manglen på nyt blod er forhåbentligt ikke et længerevarende problem. Jeg ved ikke med jer, men jeg synes, det vil være passende med en eller to mere, og hvis det falder på plads med Jakob Kappel, så er vi ved at være der.

Jeg ved ikke, hvordan Jørgen har det med, hvordan det kører i øjeblikket, men jeg synes, vi er inde i en god rytme, og at det kører på skinner. Min begrundelse for at ønske flere oversættere er ikke så meget på grund af arbejdspresset, for det er til at overse. Det er mere for ikke at få problemer, hvis en af os skulle falde væk.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. okt 2012 17:45

ok.

Jeg synes aldrig vi skal sige vi ikke har behov for flere. Måske har vi ikke behov for flere til at oversætte selve programmerne, men hvis vi var flere kunne vi måske også oversætte andre ting, som vi ikke oversætter i dag. Eller vi kunne hjælpe hvis nogen ville lave noget DK-Mozilla-orienteret, som ikke havde noget med oversættelse at gøre.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 7. okt 2012 17:54

Ok, jeg tænkte udelukkende på det, vi i øjeblikket beskæftiger os med og så det kommende Firefox OS. Hvilke andre ting kunne det være interessant at beskæftige sig med? Seamonkey har vel for få danske brugere (og sikkert endnu færre der vil have dansk sprog) til, at det kan betale sig at gå i gang det.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. okt 2012 18:09

Der er allerede nogen der er gået i gang med Persona/BrowserID. Men vi kunne også tilføje SuMo eller Affiliates, eller nogle af de sider på mozilla.org vi endnu ikke har oversat (fx mozilla.org/mobile eller mozilla.org/mission). Uden at vide det, tror jeg også der er masser af tilføjelser, der ikke er oversat. Hvordan står det egentligt til med addons.mozilla.org? Vedligeholder i den oversættelse? Jeg synes også det kunne være fedt hvis nogen gad arrangere en Mozilla-event i DK, og jeg vil gerne hjælpe dem.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 7. okt 2012 21:24

Vi kan stadig bruge flere oversættere. Som Jesper skriver, er der flere projekter. Jeg holder addons.mozilla.org opdateret. Undtaget er dog udviklercentralen.
For en uges tid siden skimmede jeg filerne til Personas og sendte rettelser til Saebekassebil. Han har herefter lavet rettelser. Men de er vist ikke kommet med i filerne endnu.
Hvordan sikrer vi os, at vi får en dansk version af Persona - også hvis der kommer ændringer til produktet?
Hilsen Jørgen

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 7. okt 2012 23:15

Jørgen Rasmussen skrev: Hvordan sikrer vi os, at vi får en dansk version af Persona - også hvis der kommer ændringer til produktet?

Det er Matjaz Horvat der står for Personas. Han kan sikkert svare på hvordan du kan følge med i det. Prøv at skrive en mail til ham matjaz.horvat@gmail