Jeg fandt en 3. løsning (jeg har dog ikke længere linket til blog-indlægget hvor jeg fandt det)...
Det svarer i store træk til de ovenstående løsninger, men bruger en anden Symbian S60 applikation til at synkronisere med Google Calendar, og derfra ind i Sunbird.
I (ret) korte træk:
- Opret en Google kalender
- Installér CalSyncS60 på din S60-telefon, opsæt den og synkronisér med Google Calendar.
- Installér Provider for Google Calendar i Sunbird.
- Opsæt Sunbird til at udveksle med Google-kalenderen:
- Åbn din Google kalender, og i venstre side under Mine Kalendere, klik på pilen ud for din kalender og vælg Indstillinger for kalender. På indstillingssiden (under Kalenderoplysninger), rul til bunden af siden og find ét af de 2 XML-links (f.eks. under Privat webadresse) - højreklik XML-knappen og vælg "Kopiér linkadresse".
- I Sunbird, vælg i menuen "Fil" > "Ny kalenderfil..." > (afmærk) "På netværket" (Næste) > (afmærk) "Google Kalender" og højreklik i feltet "Placering" og indsæt XML-adressen fra Google-kalenderen (Næste) > udfyld emailadresse og adgangskode til Google (næste) > navngiv kalenderen og giv den evt. en separat farve.
Dette virker i hvert fald storartet for mig - jeg bruger en Nokia E51 via WLAN, så det koster ikke noget at synkronisere.
Fordele:
- Sunbird og Google Calendar er altid 100% 'live' synkroniseret med hinanden, da Sunbird simpelthen bruger Google's kalender som 'kalenderfil'.
- Det koster ikke mange øre (med mindre éns kalender er meget stor) at synkronisere kalenderen på telefonen hvor som helst fra, hvis man har dataadgang - eller koster gratis hvis telefonen har WLAN og man har adgang.
- Du har én kalender som du kan tilgå og bruge 3 steder fra - enhver PC via Google, din hjemmepc via Sunbird og på din telefon.
Ulemper:
- Det går via en Google-kalender - husk at holde kalenderen privat hvis du ikke vil have alle til at kigge med...
- Det kan løbe op hvis din kalender er enorm og din dataforbindelse er dyr (f.eks. hvis din telefon ikke har WLAN og du synkroniserer hvert 5. minut døgnet rundt).
- S60-applikationen er en beta, og virker nok ikke med alle telefoner/opsætninger. Og er endnu ikke på dansk.
EDIT: IRC-logfiler er en god ting

... Ovenstående er min egen tilgangsvinkel til det da jeg fik fat i linket til CalSyncS60, men her er linket til det originale blogindlæg:
http://www.e71fanatics.com/2008/08/goog ... -sync.html
Ifm. hansens 2. link, kan jeg da også nævne at man ikke nødvendigvis behøver at bruge scheduleworld til udveksling af kalenderdata, der er en eksperimentel Sunbird-tilføjelse,
Funambol, der gør det muligt at udveksle via en hvilken som helst funambol kalender-server-tjeneste.