KompoZer / Nvu » Windows 8

Palle

Windows 8

Indlægaf Palle » fre 22. feb 2013 20:16

Hej Kim
Jeg er ny på dette forum.
Jeg har brugt kompozer i flere år, og er glad for at bruge det.
Mit problem er at når jeg har ændret noget til vores hjemmeside, vil det ikke videre fra kompozer. Kan det være windows 8 der er problemet, og hvordan kan jeg evt. løse det. På forhånd tak, og også tak for alle de svar du har givet andre, som jeg også har haft glæde af.
Venligst Palle

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:19.0) Gecko/20100101 Firefox/19.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Windows 8

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. feb 2013 01:06

KompoZer har et problem med upload-funktionen, men det kan selvfølgelig også være noget andet, der driller, fx en firewall i din Windows.

Du kan evt. prøve at oprette en mappe i Windows med dit webhotel, og så bruge den til at overføre filer. Jeg har en beskrivelse på nedenstående side til Windows Vista/7, og jeg vil meget gerne vide, om den også virker i 8'eren, eller om Microsoft atter har ændret på funktionen:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

En anden mulighed er at bruge et FTP-program, som fx FileZilla:
http://filezilla-project.org/
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 23. feb 2013 15:35

Hej igen
Jeg kan ændre i kompozer, og jeg trykker på gem, men så sker der ikke mere.
Det kommer heller ikke ud på komputeren, hvor jeg plejer at se om det er i orden, før jeg sender det videre med file-zilla, som jeg bruger som ftp-server
Hilsen en der har haft mange problemer med windows 8 Palle

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. feb 2013 17:15

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Virker siden, når du overfører filerne med FileZilla?

Med hensyn til at få vist siden i din browser, inden du sender, så kan det skyldes en forkert opsætning i Windows. Virker det, hvis du i et mailprogram klikker på et link?
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 23. feb 2013 17:46

Ja det virker i mail, men jeg har aldrig haft problemer med kompozer før.
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det, men som jeg ser det kommer det ikke ud af kompozer.
Mvh Palle

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. feb 2013 19:26

Som jeg forstår det:

Du gemmer ændrer filerne med KompoZer og gemmer dem på din computer.
Du kan ikke få KompoZer til at åbne siden i din browser, når du klikker på knappen Vis i browser.
Du uploader filerne til webhotellet med FileZilla.

Sig til, hvis jeg misforstår noget af det.

Hvad jeg mangler at vide er, om du får uploadet ændringerne, når/hvis du uploader med FileZilla. Hvis ikke, vil jeg gerne vide, om KompoZer husker dine ændringer, hvis du lukker og genåbner programmet.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 23. feb 2013 21:14

Ja det bliver ændret og gemt i kompozer,men så sker der ikke mere
Mvh palle

Gæst

Indlægaf Gæst » lør 23. feb 2013 21:24

Jeg kan godt få KompoZer til at åbne siden i min browser, når jeg klikker på knappen "Vis i browser", men det jeg har rettet kommer ikke frem.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. feb 2013 21:50

Endnu en ting, jeg er usikker på: Åbner du siden i KompoZer fra en fil på din harddisk, eller åbner du den direkte fra internettet?

Opdateres siden på internettet ikke, hvis du uploader filerne med FileZilla?
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » søn 24. feb 2013 11:42

Ja siden bliver åbnet fra harddisken,og nej, siden bliver ikke opdateret i FileZilla

I skrivende stund opdager jeg hvad der er galt. Når jeg gemmer på kompozer
kan jeg høre min eksterne harddisk starter. Der har jeg en kopi af min hjemmeside, og det er så den der er blevet rettet. Nu har jeg slettet kopien og det er så originalen der bliver rettet og den der har direkte adgang til FileZilla. Problemet er løst, og jeg håber andre også kan lære noget af det.
Men Kim tusind tak for din tid og et godt forum.
Selvom Windows 8 giver hovedbrud rundt om i de små hjem, skal den dog ikke have skyld for mine fejl.
Venligst Palle Roar Nielsen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 24. feb 2013 13:19

Godt, at du fik løst problemet. Og for en gangs skyld var det så en fordel at den eksterne harddisk larmer lidt :-)
Mvh. Kim