KompoZer / Nvu » Fejl i Firefox men ikke i Internet Explorer

Jørgen Regnar

Fejl i Firefox men ikke i Internet Explorer

Indlægaf Jørgen Regnar » lør 23. feb 2013 08:57

Hej
Jeg har oploadet en ny hjemmeside lavet i KompoZer. Den vises korrekt i Internet Explorer. Men i Firefox og Chrome, mangler baggrundsbilledet for det meste, men ind i mellem er baggrundsbilledet der godt nok.
Er der en forklaring på det?

Venlig hilsen
Jørgen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322; Media Center PC 4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C; .NET4.0E)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Fejl i Firefox men ikke i Internet Explorer

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. feb 2013 11:00

Kan vi få lov at se siden? Hvis det er en underside, så giv os den fuldstændige adresse til undersiden.

Fortæl også gerne, hvor på siden du ser/ikke ser baggrundsbilledet, bare for det tilfælde, at vi ikke oplever samme problem som dig.
Mvh. Kim

Jørgen Regnar

Indlægaf Jørgen Regnar » lør 23. feb 2013 18:40

Adressen er: aabyhojamatorteater.dk.
Når du åbner på Indexsiden og klikker på "Forestilling", og derefter på "Forsiden" igen, er baggrunden (et scenetæppe) væk. Det samme sker med andre undersider.
Som sagt er det Chrome og Firefox den er gal med. Der er ingen problemer med Internet Explorer!

Jeg har prøvet at tømme Browser-cachen, også uden resultat.

Venlig hilsen
Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. feb 2013 19:32

Problemet er, at du har fået lavet to sider med forsiden. Den ene hedder index.html, den anden hedder Index.html, altså med stort I.

Når du går ind på forsiden uden at skrive et filnavn, får du hentet siden index.html, og her virker baggrunden. Dine links henviser i stedet til Index.html, og her virker baggrunden ikke.

Løsningen er at rette alle links til index.html og så at slette Index.html fra serveren - men sørg for, at du får slettet den rigtige af dem!

Væn dig til altid udelukkende at bruge små bogstaver i filnavne (HTML-filer og billeder), så undgår du problemer som dette.
Mvh. Kim

Jørgen Regnar

Indlægaf Jørgen Regnar » søn 24. feb 2013 12:45

Problemet er løst! Jeg fulgte dit råd og slettede index-filen med stort I, og linkede til den rigtige fil.
En enkelt side virkede stadigvæk ikke. Så afinstallerede jeg baggrundsbillede og reinstallerede det igen. Det gjorde det sidste, så nu fungerer det hele.

Mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Jørgen