KompoZer / Nvu » Smart knap

flemmings

Smart knap

Indlægaf flemmings » lør 31. aug 2013 18:31

På bl. siden http://mardi.dk/kierkegaard.html har jeg indsat en knap med Bedste bogpriser (på øverste skærmbillede). Det fungerer perfekt, men når jeg klikker på de to små ikoner, jeg har stående allernederst til højre på siden (W3C CSS Validation Service), viser de henholdsvis 2 og 26 fejl, som jeg ikke kan gennemskue betydningen af. Kan du hjælpe, Kim? mvh. Flemming

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/29.0.1547.62 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Smart knap

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 31. aug 2013 19:03

HTML-fejlene:
Knappen indeholder to attributter, som ikke er gyldige i HTML 4.0, men som du bruger: data-referrer="forf_fcn" og data-isbn="9788791299193". Men du kan ikke fjerne de to attributter uden at miste prisfunktionen, for de bruges for at fortælle JavaScriptet, hvilken bog det skal finde.

Jeg ved ikke, om de to attributter vil være tilladt i en anden udgave af HTML. Personligt ville jeg ignorere fejlene og blot fjerne HTML-knappen, nu hvor du ikke har fejlfri HTML.

CSS-fejlene:
De findes alle i JavaScriptet, der laver prisvinduet. Du kan ikke selv rette fejlene, eneste mulighed er at acceptere, at de er der (og så fjerne CSS-knappen), eller at lade være med at bruge JavaScriptet og dermed miste prisvinduet.

Personligt har jeg det sådan, at jeg helst vil lave sider, der kan validere med hensyn til HTML og CSS. Men hvis jeg har brug for en funktion, som tilføjer ugyldig kode, og hvis ellers siden virker fint, så er jeg ikke hellig.
Mvh. Kim

flemmings

Re: Smart knap

Indlægaf flemmings » søn 1. sep 2013 12:51

God forklaring og begrundelse - tak for det. mvh. Flemming