KompoZer / Nvu » Kan ikke redigeres

Bjorneriksen

Kan ikke redigeres

Indlægaf Bjorneriksen » tirs 12. nov 2013 13:28

Når jeg går ind på Kompozer og kalder min indexside frem, får jeg en pop-up: "Siden kan ikke redigeres af en ukendt grund"

Tilsyneladende kan jeg godt redigere i den, men der må være en fejl et sller andet sted i programmeringen. Jeg kan bestemt ikke lide denne pop-up.

Jeg har forsøgt at slette Kompozer på min computer to gange og så geninstalleret den.

Jeg har også kørt koderenseren.

Når jeg renser links´ene ved hjælp af Link Chekker, går det sommetider også galt, fordi det program fryser.. gud ved, om der er sammenhæng mellem de to ting.

Index-siden er http://www.bjorneri.dk

Vil være taknemmelig for hjælp

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/30.0.1599.101 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kan ikke redigeres

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 12. nov 2013 14:11

Jeg kan ikke efterprøve, fordi jeg ikke har adgang til en KompoZer i øjeblikket, men jeg vil tro, at det er fordi, du har en iframe til julemærkesagen på siden.
Mvh. Kim

Bjorneri

Indlægaf Bjorneri » tirs 12. nov 2013 16:39

Hej Kim!

Tak fordi du altid er så hurtig.. det er dejligt..

Må man ikke have sådan en på siden????

Med venlig hilsen

Bjørn

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 12. nov 2013 17:00

Jo, men KompoZer understøtter den ikke, hvilket er grunden til, at du får en fejlmeddelelse. Meddelelsen går sikkert på, at du ikke kan redigere indholdet i iframen, mens du - som du har erfaret - godt kan redigere resten af siden.

Bemærk, at jeg gætter, eftersom jeg ikke selv kan afprøve, men du kan evt. prøve at fjerne iframen for at se, om fejlmeddelelsen så udebliver. Herefter kan du indsætte koden igen.

Grunden til, at KompoZer ikke understøtter iframe er, at KompoZer kun kan redigere én side ad gangen - indholdet i en iframe er reelt en anden side.
Mvh. Kim

Bjorneri

Indlægaf Bjorneri » tirs 12. nov 2013 23:49

Tak Kim!

Du havde ret. Fejlmeldingen kom ikke efter den var fjernet.

Mange tak

Bjørn