KompoZer / Nvu » Link til filer i undermapper virker ikke

NielsK

Link til filer i undermapper virker ikke

Indlægaf NielsK » lør 4. jan 2014 15:20

Hej

Jeg har lavet et site http://gf-heldbovaenge.dk/ med undermapper til div filer. Nen når jeg laver link fra teksten på sinderne rundt omkring til filerne virker det ikke længere. Kun hvis jeg placerer filerne helt ude i roden. Og det er noget rod :-) når der er mange filer

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.2; WOW64; Trident/6.0)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Link til filer i undermapper virker ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 4. jan 2014 15:54

Du har ganske givet fejl i stien til filerne. Kan du give mig et direkte link til en side, hvor du oplever problemet? Forklar også, hvilket link på siden, der driller. Dem, jeg har prøvet, virker alle.

Men du har et potentielt problem på længere sigt, fordi du bruger filnavne (og mappenavne) med mellemrum og de særlige danske bogstaver. Du bruger også både store og små bogstaver og du bruger punktum til andet end adskillelse mellem filnavn og filtype.

Det kan være, at det virker nu, men du risikerer, at siderne vil holde op med at virke, hvis du en dag flytter webhotel, eller hvis webhotellet ændrer på sin opsætning. Brug altid kun små bogstaver fra a til z og brug - (bindestreg) i stedet for mellemrum. Du kan også bruge _ (understreg), men Google foretrækker bindestreger. Undgå alle specielle tegn udover de to.
Mvh. Kim

Gæst

Re: Link til filer i undermapper virker ikke

Indlægaf Gæst » man 13. jan 2014 19:29

Tak for hjælpen. Nu har jeg ryddet op overalt og det spiller bare.
NielsK skrev: Hej

Jeg har lavet et site http://gf-heldbovaenge.dk/ med undermapper til div filer. Nen når jeg laver link fra teksten på sinderne rundt omkring til filerne virker det ikke længere. Kun hvis jeg placerer filerne helt ude i roden. Og det er noget rod :-) når der er mange filer

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.2; WOW64; Trident/6.0)