KompoZer / Nvu » Upload lykkes ikke?

DonOlesen

Upload lykkes ikke?

Indlægaf DonOlesen » lør 18. jan 2014 19:59

Jeg plejer at uploade de filer jeg laver i kompozer på følgende måde:

Jeg kopierer de nye og gamle filer og klikker på ikonet "Mikro-Upload", hvorefter jeg skal taste kode og brugernavn, hvilket jeg ikke skal nu.

Herefter plejer jeg at indsætte de kopierede filer og tjekke om de er uploadet til mikromalerier.dk og evt Ctrl+F5, hvis ikke det sker af sig selv.

Filerne findes ganske vist i "Mikro-upload", men ikke på nettet og jeg er i tvivl om den forrige "Mikro-Upload" er blevet slettet og erstattet med en tom mappe uden de egenskaber, der gør at filerne kan sendes ud på nettet.

Ikonet for "Mikro-Upload" er en hvid blank side og under egenskaber står der Mappegenvej oprettet 2009. Jeg synes ikonet så anderledes ud før, men det er noget siden jeg har uploadet, så mindes det ikke sikkert.

Min udbyder Surftown skrev nogle mails om ændringer og er nu i tvivl om, det kan skyldes disse ændringer, da jeg muligvis ikke har uploadet siden disse ændringer.

Jeg får ny bærbar om cirka 3 mdr, hvorpå jeg vel igen skal lave den procedure, der gør at jeg kan uploade fra mine drev til nettet - så måske skulle jeg gøre det helt fra start igen og dermed øve mig igen, men jeg kan ikke huske om guiden hedder "netværks-tilslutning" eller lignende, men link evt gerne til guiden, hvis det kan være problemet -

Mappen jeg kopierer fra indeholder php-filer, stil-ark og robots og desuden en masse jpg

MVH Per

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0; yie9)
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Upload lykkes ikke?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 18. jan 2014 20:13

Surftown ændrede på et tidspunkt adgangskoden for alle brugere, fordi de gik over til at koden skulle indeholde både store og små bogstaver for at gøre dem mere sikre.

Du skal sikkert blot slette den gamle netværksmappe og så oprette en ny, hvor du så vil blive bedt om at indtaste brugernavn og kode. Men inden du kommer så vidt, skal du lige have fundet ud af, hvad din nye kode er. Prøv at se, om du kan finde den gamle mail fra Surftown, ellers må du kontakte deres support.

Om oprettelse af netværksdrev:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... mappevista
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 21. jan 2014 04:23

Hej - Nu har jeg slettet mappen "Mikro-Upload" og fulgt guiden, men jeg ikke kan komme videre med disse forsøg:

ftp://ftp.mikromalerier.dk

ftp://mikromalerier.dk

ftp://ftp.ws39.surftown.dk

ftp://ws39.surftown.dk

"ws39.surftown.dk" står der ud for "Host navn"

Jeg er i tvivl og har prøvet med både ftp://ftp.ws39.surftown.dk og ftp://ws39.surftown.dk fordi der i guiden står man skal sætte ftp:// foran, men i den lille rektangulære figur står der nedenunder teksten: "Internet- netværksadresse:" kun ftp://minhjemmeside.dk

"Skriv adressen til den ftp-server, du har fået oplyst af dit webhotel, fx ftp://ftp.minhjemmeside.dk. Du har muligvis kun fået oplyst selve domænet, fx ftp.minhjemmeside.dk eller minhjemmeside.dk, i så fald skal du huske at sætte , så Windows ved, det er en ftp-server. Klik på Næste."

Surftown skrev at jeg selv kunne ændre koderne ved behov og jeg husker nu også da de krævede store og små bogstaver og tal osv, og det ændrede jeg så også den gang - men indtast af kode og brugernavn er jeg slet ikke kommet til endnu

MVH Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 21. jan 2014 05:33

Det rigtige skulle være:
ftp://ws39.surftown.dk

Hvad sker der, når du klikker på Næste efter at have udfyldt med adressen?
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 21. jan 2014 13:02

Jeg får beskeden: "Den angivne mappe er tilsyneladende ikke gyldig. Angiv en anden mappe."
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 21. jan 2014 13:33

Jeg har desværre ikke adgang til en Windows Vista, men på XP virker det. Efter at have indtastet ftp://ws39.surftown.dk og klikket på næste åbnes siden, hvor man skal indtaste brugernavn. Prøv at tjekke, om du har valgt forkert, inden du kommer til siden, hvor du kan indtaste FTP-adressen. Tjek også, at du ikke har tastet forkert, fx ";" i stedet for ":". Kopier evt. adressen her fra siden.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 21. jan 2014 16:45

ok, nu har jeg mailet til surftown igen og spurgt dem om de kan hjælpe yderligere - min næste bærbar ser ud til at have windows 8, hvortil der måske er en lignende guide på sitet her? købet af den næste bærbar kan blive fremskyndet, hvis vi får for megen bøvl med at løse det og det ser også ud til at du har gjort, hvad du kan omend ikke adgang til vista

og ja, jeg har prøvet med ftp://ws39.surftown.dk

jeg har også tjekket om jeg har valgt forkert, men har fulgt guiden og det eneste sted jeg vel kan vælge forkert er, hvis ikke jeg markerer "Vælg en brugerdefineret..." og den er allerede markeret, når jeg kommer til det punkt.

I boksen, hvor jeg skal vælge "Opret forbindelse til et websted...." står der ovenover drev Z og der er flueben i "Opret forbindelse igen ved logon"
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 21. jan 2014 17:00

Hm, jeg ved ikke, om "Drev Z" har noget at sige. Er det noget, du kan ændre på? Det er længe siden, jeg skrev guiden, og jeg kan ikke huske nærmere, hvordan det er i Vista.

Jeg har en Windows 7 på denne computer, så næste gang jeg genstarter vil jeg lige prøve at tjekke i den. Det burde være nogenlunde det samme som i Windows Vista. Men den er på thailandsk, så det afhænger lidt af, om jeg kan finde ud af at skifte sprog i den.

Jeg har ikke adgang til Windows 8, så jeg kan ikke hjælpe med, hvordan det gøres der.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 21. jan 2014 17:20

surftown skrev .... Du skal bruge ftp://mikromalerier.dk så vil det virke, husk at dit brugernavn er: xxxxxxx og med små bogstaver. (men dertil kom jeg ej heller denne gang)

jeg har skrevet til dem igen og sagt det ej heller virker
Hilsen Per Olesen

Kim som gaest

Indlægaf Kim som gaest » tirs 21. jan 2014 17:38

Det lykkedes at faa aendret sprog i min Windows 7 - endda til dansk, saadan da.

Min beskrivelse mangler lidt - i hvert fald i Windows 7. Du skal klikke paa Opret forbindelse til et websted ...

Og saa forstsaette som i min trin for trin-guide.

ftp.png
ftp.png (7.5 KiB) Vist 34858 gange

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 21. jan 2014 18:44

Det forstår jeg ikke helt, for jeg klikker jo også på "Opret forbindelse...." og fortsætter som i din guide, så hvad er forskellen?

I øvrigt skriver surftown: Jeg kan ikke selv få det til at virke så det er muligt at der er sket nogle ændringer der forhindrer dette.

Kan du prøve med adressen i Internet Explorer ftp://donolesen:xxxxxxxx@mikromalerier.dk

Derefter skulle du være i stand til at gøre følgende :
To view this FTP site in File Explorer: press Alt, click View, and then click Open FTP Site in File Explorer
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 21. jan 2014 19:04

Hov, jeg havde ikke læst min vejledning godt nok. Der mangler så vist alligevel ikke noget i trin for trin-guiden.

På siden med "Opret forbindelse...." er der et skrivefelt, og hvis jeg udfylder det med ftp-adressen i stedet for at klikke på "Opret forbindelse....", så får jeg netop den fejlmeddelelse, du nævner. Derfor troede jeg, at du blot havde udfyldt det felt i stedet for at klikke dig videre.

Jeg er ved at lave noget i min Linux, så jeg kan ikke boote i øjeblikket. jeg vil prøve at boote i Windows igen i morgen og lige tjekke en ekstra gang.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 21. jan 2014 22:46

helt ok og nej, jeg var godt nok gået videre - held og lykke med booteriet og evt thailandske forhindringer - mvh per
Hilsen Per Olesen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tors 6. feb 2014 18:49

Hej igen - Nu har jeg fået min nye pc med Windows 8 og guiden ser også ud til at kunne bruges til win 8 fordi det er de samme processer og spørgsmål mv jeg skal igennem.

Men inden jeg fortsætter og prøver igen har jeg lige et spørgsmål.

Skal jeg inden jeg følger guiden oprette en mappe med alle filerne til hjemmesiden eller er det ikke netop den mappe der bliver oprettet via den proces guiden fører mig igennem?

Altså det man kalder en netværks-mappe, som jeg fx kan døbe Mikro-Upload?

Og når så denne netværksmappe er oprettet kan jeg overføre de filer jeg bruger til hjemmeside - fx ved at blot at kopiere dem og indsætte dem i netværksmappen?

Jeg havde jo på den gamle pc en mappe ved navn "Min hjemmeside", hvori jeg havde alle disse filer, men det var vel fordi den var blevet oprettet under processen som guiden førte mig igennem? Ikke sandt?

Mvh Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 6. feb 2014 20:00

Nej, du skal oprette en mappe på din egen computer, og her skal du placere alle dine filer til hjemmesiden. Du laver så hjemmesiden, og på dette tidspunkt ligger filerne stadig hos dig selv. Du bestemmer elv, hvad mappen skal hedde, det kan fx være "Min hjemmeside".

Når du er klar til at uploade filerne bruger du guiden til at lave en netværksmappe. Her skal du undervejs vælge en eksisterende mappe hos dit webhotel. Webhotellet har allerede oprettet en mappe med din hjemmesides navn.

Herefter kan du trække filerne fra din lokale mappe "Min hjemmeside" og over i netværksmappen.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » fre 7. feb 2014 02:34

Hej Kim - Tusind Tak - Nu fik jeg det til at virke, men vil gerne trække udsagnet tilbage om at det foregår identisk på Windows 8, hvilket jeg er usikker på, da jeg kun til dels fulgte guiden. MVH Per og Tak for dit store arbejde til gavn for mig og mange andre.
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 7. feb 2014 03:59

Velbekomme. Hvis du - eller en anden - en dag skal oprette en ny netværksmappe i Windows 8, er jeg meget interesseret i, hvad der adskiller sig fra min guide til Windows 7, og hvilke trin man evt. i stedet skal foretage. Så kan jeg få opdateret guiden til også at medtage Windows 8.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » fre 7. feb 2014 04:04

Ok, jeg vender lige tilbage med en beskrivelse af hele processen, når jeg kommer hjem fra mini-ferie - mvh per
Hilsen Per Olesen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » lør 15. feb 2014 04:20

Har netop sendt mail til Ludvigs ang oprettelse af netværksmappe i win8 -MVH Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 15. feb 2014 05:24

Mailen med en meget fin beskrivelse af processen er modtaget, og jeg har opdateret trin for trin-guiden, så Windows 8 nu også er med. Mange tak til Per!
Mvh. Kim