KompoZer / Nvu » Downloade gl. site til KompoZer

OleMuggler

Downloade gl. site til KompoZer

Indlægaf OleMuggler » man 20. jan 2014 22:00

Har oprettet en side for lang tid siden med en webeditor, der ikke vil køre på W8, hvorfor jeg har install. Kompozer9.
Jeg vil gerne have siden ind i Kompozer9 så jeg kan arbejde videre på min side. Jeg har siden på nettet og på en ext. hdd, men kan ikke finde ud af at få den ind i KompoZer.

PFT, OleMuggler

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/32.0.1700.76 Safari/537.36

OleL

Re: Downloade gl. site til KompoZer

Indlægaf OleL » man 20. jan 2014 22:19

Bør vel tilføje at siden startes i den gamle editor med en WEJ fil, der får KompoZer til at fryse

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 20. jan 2014 22:55

Du kan ikke bruge WEJ-filen i KompoZer. KompoZer arbejder kun med enkeltfiler, det er ikke muligt at arbejde med et projekt, som indeholder samtlige sider. Du skulle gerne kunne indlæse dine HTML-filer én ad gangen.

Hvilken editor brugte du tidligere? Du kan evt. give os adressen til din hjemmeside, så kan vi tjekke, om der skulle være problemer med at bruge KompoZer til at redigere siderne.
Mvh. Kim

OleL

Indlægaf OleL » tirs 21. jan 2014 06:20

Siden ( olelarsen.eu ) er lavet med en gammel Namo som overordnet, men med Adobe Lightroom for nogle af enkeltsiderne.
Det er lykkedes mig at få forsiden (eller en enkeltside) ind, men hyperlinks
virket ikke.
Mvh, Ole

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 21. jan 2014 06:51

Linkene virker ikke i KompoZer, men de skulle gerne virke i en webbrowser. Årsagen er den samme som nævnt ovenfor, KompoZer arbejder kun med enkeltfiler og ikke med projekter. Det er den største forskel på KompoZer og betalingsprogrammerne.

Jeg kan ikke se noget på din side, som skulle forhindre dig i at kunne bruge KompoZer, men det er en noget anden arbejdsmetode, end du er vant til, så i stedet for at skulle sætte dig ind i et nyt program, så vil jeg foreslå, at du prøver at få Namo til at virke. Så vidt jeg kan se, så bør Namo 9 virke i Windows 8.

Prøv evt. at kontakte deres support på support@sjnamo.com.
Mvh. Kim

OleL

Indlægaf OleL » tirs 21. jan 2014 07:05

Ja, det lyder som en god ide.

Tak for din hjælp

mvh, Ole