KompoZer / Nvu » Kompozer problemer Igen..

Mejdal

Kompozer problemer Igen..

Indlægaf Mejdal » tors 23. jan 2014 23:11

Nogle gange begynder kompozer at vise min website på en underlig måde.

Havde kun lavet en menu på min side, så det var det eneste den fuckede op. - Det virker 100% i safari, men kan ikke vise det i kompozer..

Se billeder:

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_9_1) AppleWebKit/537.73.11 (KHTML, like Gecko) Version/7.0.1 Safari/537.73.11
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2014-01-23 kl. 23.05.28.png
i safari
Skærmbillede 2014-01-23 kl. 23.07.41.png
i kompozer

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Kompozer problemer Igen..

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 23. jan 2014 23:21

Hej Mejdal

Hvis du har uploadet siden, så giv os et link til den.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 01:39

Som Jørgen skriver, vil et link gøre det nemmere at hjælpe, men umiddelbat ser det ud som om, du ikke får indlæst CSS-filen. Så tjek også lige, om CSS-filen ligger det rette sted.
Mvh. Kim

mejdal

Indlægaf mejdal » fre 24. jan 2014 09:37

jeg har ikke oploadet siden, da det er et skoleprojekt, som skal afleveres over mail.
Den loader CSS filen, og det kan man også se ved at den loader baggrunden.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 10:09

Problemet er, at når vi ikke kan se koden, kan vi heller ikke se helt nøjagtigt, hvad der går galt.

Hvis du har mulighed for det, så prøv at uploade siden hos en tjeneste, der tilbyder gratis hjemmesideplads - jeg ved ikke, hvilke der tilbyder det i disse dage. Ellers er du velkommen til at samle alle filerne i en zip-fil og sende den til mig: ludvigs@kimludvigsen.dk.

Fortæl også lige, om du har lavet siden fra bunden i KompoZer, eller om den er lavet på anden vis fra starten, og du så efterfølgende redigerer den i kompoZer.
Mvh. Kim

Mejdal

Indlægaf Mejdal » fre 24. jan 2014 10:16

Har sendt den :)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 10:49

Jeg har modtaget den, og jeg har fået kigget lidt på koderne. Er det noget som er beregnet til Wordpress?

Der er noget i koderne, som ikke skal være der, men det kan være, at det er krævet til Wordpress, som jeg ikke har kendskab til. Gem en kopi for det tilfælde, at koderne skal være der af hensyn til Wordpress.

Åbn filen styl.css i en teksteditor i stil med Notesblok - IKKE en tekstbehandler som Word - og brug erstat-funktionen til at fjerne alle forekomster af:
*|

De skal erstattes af ingenting, altså fx: "*|h3" skal ændres til "h3"

Samtidig har du en fejl i henvisningen til det store baggrundsbillede. Der henvises til en placering på din egen computer, så på alle andre computere vil det fejle. Du skal ændre (også i styl.css):
background-image: url(file:///Users/Mejdal/Desktop/natclub/img/Main.jpg);
til:
background-image: url(img/Main.jpg);

Gem filen og prøv så at indlæse siden i KompoZer.
Mvh. Kim

Mejdal

Indlægaf Mejdal » fre 24. jan 2014 11:22

Tusinde tak for hjælpen! Det er fikset nu.
Jeg fjernede de tegn du sagde, og nu virker det :)
Hvordan kan det være, at den pludselig ikke kunne vise min menu?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 12:35

Jeg ved ikke, hvordan du har fået tegnene indsat, men det er dem, der har ødelagt siden. Koden efter tegnene er simpelthen blevet ignoreret.
Mvh. Kim

Mejdal

Indlægaf Mejdal » fre 24. jan 2014 14:50

Men u skal i hvertifalde have tusinde tak :)
Så kan jeg få lavet mine lektier igen, og forhåbentligt blive noget klogere på programmet :)

-er der nogle gode programmer du vil foreslå, hvis man vil lidt i gang med java-kodning en gang? :)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 15:07

Jeg har ikke tjek på programmer til den slags, men når du søger, så vær lige opmærksom på, at JavaScript og Java ikke er det samme. Jeg kan forestille mig, at det er JavaScript, du tænker på.
Mvh. Kim

Mejdal

Driver mig til vanvid...

Indlægaf Mejdal » fre 24. jan 2014 16:43

Nu har programmet satme gået ind og sat I* foran det hele igen...
hvad gør jeg, for at den ikke skal gøre det??

mejdal

Indlægaf mejdal » fre 24. jan 2014 17:13

Når jeg redigere i css, ind i selve kompozer, så skriver den *I foran dem alle sammen, selvom jeg har slettet det i notepad..

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 17:39

Du har ikke haft siden åbnet i andre programmer? Jeg har aldrig oplevet, at KompoZer indsætter den slags ugyldig kode.

Hvilken version af KompoZer bruger du?
Mvh. Kim

mejdal

Indlægaf mejdal » fre 24. jan 2014 18:13

bruger kompozer 0.8b3, hvis det kan passe?
Jeg har haft den åben i safari, men det er bare sådan lige pludselig, at filen ændrer sig.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 18:23

Du har ikke haft den åbnet i andre redigeringsprogrammer? KompoZer gør meget ud af at overholde standarderne, så jeg har svært ved at tro, at det er kompoZer, der indsætter *| i CSS-filen.

Prøv at tilrette filen igen og vær så opmærksom på, hvad du gør mellem sletning af *| og så til filen atter ændres.

Hvor har du hentet skabelonen, og fulgte der et program med til den?
Mvh. Kim

mejdal

Indlægaf mejdal » fre 24. jan 2014 19:09

den gør det også med andre skabeloner, fra helt andre hjemmesider OG som er beregnet til kompozer.
Har kun haft det åbent i safari og kompozer, og det er bare lige pludselig, i mens jeg sidder og redigere. Jeg opdager det, nogle gange når jeg åbner en af undersiderne, for så kan den ikke loade den ordentligt.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 24. jan 2014 22:15

Jeg tror, du må have noget på computeren, som driller.

Sker det, når du har rettet i HTML-filen, eller kun når du også har rettet i CSS-filen? Bruger du den indbyggede CSS-editor til at rette i CSS-filen?

Hvis jeg prøver at indlæse en side med din fejlbehæftede styl.css, så retter KompoZer faktisk fejlen, den fjerner *| - problemet er så blot, at den også fjerner end del af koderne, sikkert fordi den tror, de er lige så forkerte som *|.

Hvis jeg indlæser en korrekt styl.css, altså hvor jeg manuelt har fjernet *|, så virker alt som det skal. Også selvom jeg ændrer i såvel HTML- som CSS-fil (i KompoZer)

P.S. Du har en stavefjel: Arrangementer
Mvh. Kim

Mejdal

Indlægaf Mejdal » fre 24. jan 2014 22:50

Hvad gør den fil der hedder Reset.CSS?
tror jeg skal have fat i mon kom/it lære på mandag ;-)

mvh. Malthe

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 25. jan 2014 01:33

Browserne har standardindstilllinger fx for afstand under en overskrift, og her ændrer ændrer reset.css så alle standardindstillingerne, ligesom nogle indstillinger ændres for at tage højde for forskellige browsere.

Jeg har aldrig før set det gjort på denne måde, normalt gør man det med nogle få linjer i stedet. Men det er ikke reset.css, der driller. Du har sandsynligvis et program på din computer, som driller. Og det er ikke KompoZer.
Mvh. Kim