KompoZer / Nvu » Billeder vises forkert på ipad

Dhc

Billeder vises forkert på ipad

Indlægaf Dhc » søn 25. maj 2014 23:45

Jeg har lavet en side på en pc hvor der er 4 billeder, 2 af disse er taget med en iphone og her i består problemet i det at disse to billeder vises forkert på en ipad, men korrekt på pc og mobil, dog har jeg ikke kontrolleret den på en iphone.
Siden det drejer sig om er: http://vvsmanden.nu/fjernvarme.html
Jeg vil blive glad for al hjælp til en løsning af dette billed problem.
Pft.

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 7_1_1 like Mac OS X) AppleWebKit/537.51.2 (KHTML, like Gecko) Version/7.0 Mobile/11D201 Safari/9537.53

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Billeder vises forkert på ipad

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 26. maj 2014 00:38

Du benytter noget JavaScript på siden, og jeg vil tro, at det vender billederne om, alt efter om de vises på en telefon eller på en PC. Sikkert også ud fra information i selve billedet, om hvorvidt det er taget på højkant eller vandret. Kameraet gemmer den slags information i billedets metadata.

Løsningen er sikkert at dreje (rotere) billederne i et billedbehandlingsprogram, så de kommer til at vende rigtigt.
Mvh. Kim

scootergrisen

Indlægaf scootergrisen » man 26. maj 2014 00:49

Fordi billederne indeholder EXIF data om hvordan billedet blev taget.

Så når du holder billeder 90 grader modsat uret så er der en sensor der kan registrer dette og kameraet kan gemme disse data i filen.

Hvis du sletter disse data fra filen så bliver billedet nok vist ens i diverse browsere.
Og hvis du så vil rotere det kan du bruge et billederedigeringsprogram.

Der er også gemt infomation om hvor billedet af taget takke være din GPS enhed.

Dhc

Indlægaf Dhc » man 26. maj 2014 15:57

scootergrisen skrev: Fordi billederne indeholder EXIF data om hvordan billedet blev taget.

Så når du holder billeder 90 grader modsat uret så er der en sensor der kan registrer dette og kameraet kan gemme disse data i filen.

Hvis du sletter disse data fra filen så bliver billedet nok vist ens i diverse browsere.
Og hvis du så vil rotere det kan du bruge et billederedigeringsprogram.

Der er også gemt infomation om hvor billedet af taget takke være din GPS enhed.

:) Dette lyder som den rigtige løsning så den vil jeg forfølge en af de nærmeste dage.
Tusinde tak for jeres hjælp begge to.