KompoZer / Nvu » på nettet

henningo

på nettet

Indlægaf henningo » man 2. feb 2015 13:14

hej.
jeg er ved at forsøge at lave en side, kan jeg komme på nettet med det der er lavet ,så campingvennerne kan se at der sker lidt med min flytning fra webbyen..
mvh
henning

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: på nettet

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 2. feb 2015 14:07

Du skal have et webhotel, hvor du kan have siden liggende. På nedenstående side har jeg skrevet lidt om, hvad et webhotel er, og hvad du skal være opmærksom på, når du vælger et:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... bhotel.php
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » man 2. feb 2015 19:02

Kim Ludvigsen skrev: Du skal have et webhotel, hvor du kan have siden liggende. På nedenstående side har jeg skrevet lidt om, hvad et webhotel er, og hvad du skal være opmærksom på, når du vælger et:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... bhotel.php

hej.
jeg har eget domæne eribatouring.dk, har først forsøgt hjemmeside hos One.com,fandt det ikke egnet , derefter hos nemmehjemmesider,som heller ikke ligner det jeg havde på webbyen,det gør derimod Kompozer, men som sagt jeg vil gerne på,så andre kan være med...
mvh
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 2. feb 2015 20:01

Hej Henning

Du blander tingene lidt sammen. Et webhotel opbevarer siden for dig. Nogle webhoteller tilbyder så også et redigeringsprogram - som fx dem du har brugt på webbyen og på nemmehjemmesider.

KompoZer er kun et redigeringsprogram. Der er ikke et webhotel tilknyttet. Du skal derfor have et webhotel ved siden af, som du kan uploade hjemmesiden til.

Det ser ud som om, du stadig har abonnement hos One.com - det er i hvert fald der, eribatouring.dk ligger. Hvis du stadig abonnement på One.com, så kan du uploade din side dertil, og så vil du efterfølgende kunne se den ved at gå ind på http://eribatouring.dk.
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » tirs 3. feb 2015 17:29

hej....
ja det lyder nemt ,og dog--
kan være jeg måske skal droppe at arbejde videre på kompozer,
aner ikke hvordan det skal gribes an...
mvh
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. feb 2015 18:39

Hej Henning

Du skal skelne mellem webhotel og program, det er to forskellige ting. Du kan have dem hver for sig, eller du kan have dem samlet, som du havde med webbyen. Både samlet og hver for sig, fungerer det ganske udmærket. Du kan sagtens lave siden i KompoZer, hvis ellers du kan lide programmet, og så uploade den færdige side til webhotellet.

Du må have fået et brugernavn, en adgangskode og en FTP-adresse i sin tid til One.com. Start med at finde ud af, om det stadig fungerer. Hvis det gør det, kan vi hjælpe dig med at få uploadet siden fra KompoZer.

Du kan også prøve at gå ind på One.coms hjemmeside og prøve at logge dig ind der for at finde oplysninger om dit abonnement - herunder hvor længe abonnementet gælder og evt. FTP-adressen, hvis du ikke kender den.
Mvh. Kim

henning

Indlægaf henning » ons 4. feb 2015 15:57

hej igen.
har fået disse oplysninger fra one.com
BRUGERNAVN:erbatouring.dk
FTP adr.: ftp.eribatouring.dk
ADGANGSKODE: xxxxxxxxxxxxxx

er det tilstrækkeligt??
mvh
henning

Adgangskode fjernet af Jørgen Rasmussen fra MozillaDanmark.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. feb 2015 16:11

Ja, det er de tre oplysninger, du skal bruge.

Prøv at følge guiden i afsnittet Sådan bruger du sitemanageren på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

Og sig endelig til, hvis du er i tvivl om noget, eller hvis det driller.

Som du også kan læse på den side, kan der være problemer med at bruge sitemanageren i KompoZer, men lad os ikke tage sorgerne på forskud, prøv først, om du kan få det til at virke, inden du går videre til andre løsninger.
Mvh. Kim

henning

Indlægaf henning » ons 4. feb 2015 17:28

hej
tak for redegørelsen, det ser mig lidt besværligt ud ,så jeg er lige ved at tro at jeg opgiver det hele ,eller forsøger et andet sted, desværre er 123 hjemmeside ikke lige egnet til min historie. men der må være andet derude på nettet et eller andet sted..
mvh
henning

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Karl Erik » ons 4. feb 2015 17:56

Hej Henning.

Har du lagt mærket til at One.com tilbyder to metoder til at lave hjemmesider, der er både et hjemmesideprogram (som du har forkastet) og Wordpress.

http://www.one.com/da/produkt/hjemmesideprogram

http://www.one.com/da/produkt/1-klik-wordpress
Karl Erik

henning

Indlægaf henning » ons 4. feb 2015 23:43

hej,..
ja tak jeg kender godt til stedet, jeg havde for nogen tid siden hjælp af en proff. til at flytte ,det var godt nok til wordpress, men sikke en gang hø, det stod og rodede på siderne ,så det skulle det ikke være, nu er jeg ikke den store pc nørd så webby systemet passede mig fint, der fik man næsten det hele ind med skeer, så nu må jeg nok overveje om det skal være slut, jeg kan jo også sætte træskoene hvad dag det skal være, bliver 82 til sommer
mvh
henning

henning

Indlægaf henning » tors 5. feb 2015 23:52

hej.........
har endnu ikke set besvarelsen af sidste post med ???? gentager lige---

billed 1. er det sådan det skal se ud ????

billed 2. hvad betyder dette eller denne besked???

mvh
henning

hvis jeg er til for megen besvær så må man endelig sige til
Vedhæftede filer
1-Schirmfoto_2015-02-05_092441.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-05_092352.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 6. feb 2015 01:59

Hej Henning

I feltet Page Title skal du skrive titlen på siden. Det er ikke skyld i fejlen, men du bør lige rette feltet til noget andet, fx "Forside", "Min hjemmeside" eller noget helt tredje. Titlen vises i den besøgendes titelbjælke og/eller på fanebladet.

I feltet Filename skal du skrive: index.html - det er heller ikke dette felt, der er skyld i fejlen, men du skal lige rette det. Bemærk, at det er kun forsiden, der skal hedde index.html. Laver du flere sider, skal de have nogle andre navne.

Resten af siden ser fin nok ud. Du må derimod have lavet en fejl i overførselsindstillingerne. Klik på fanebladet Settings, tag så et skærmbillede af den side og indsæt det her.

Er du for øvrigt klar over, at programmet er oversat til dansk?
Mvh. Kim

henning

Indlægaf henning » fre 6. feb 2015 17:17

hej..
jamen tak for det ,så kom jeg da så langt,
hvad mener du med at tage et skærmbillede og indsætte her? hvor??
ja jeg ved godt at jeg kan hente det på dansk ,men det bliver det vel ikke lettere af...

god weekend
henning
Vedhæftede filer
1-Schirmfoto_2015-02-06_033543.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 6. feb 2015 17:38

Med skærmbillede og indsætning mener jeg lige netop det som du har gjort.

Prøv at skrive:
eribatouring.dk
ud for User name og prøv så at se, om du får lov at overføre siden.
Mvh. Kim

henning

Indlægaf henning » lør 7. feb 2015 16:12

hej..........
so far no luck,
har ikke kunnet se noget på nettet når der søges på adressen,
så det er måske tiden til at stoppe inden jeg fylder mere på siden der bliver til ingen verdens nytte..
god weekend
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 7. feb 2015 18:23

Hvad sker der, når du prøver at uploade siden? Hvis du får en fejlmeddelelse, så prøv at gengive den her.

Hvis du tør stole på mig, kan du sende adgangskoden til mig i en e-mail, så kan jeg prøve, om jeg kan få hul igennem og dermed fortælle dig helt nøjagtigt, hvordan du skal udfylde overførselsindstillingerne. Min mailadresse: ludvigs@kimludvigsen.dk
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. feb 2015 14:05

Bare lige en tilbagemelding: Det virker nu, hvor der er benyttet det rigtige brugernavn og adgangskode og efter en ændring af filnavnet til index.html.
Mvh. Kim

henning

Indlægaf henning » man 9. feb 2015 00:31

hej.......
ja, nu ser det så endelig ud ti at virke,
men et andet problem er dukket op,--- efter at have redigeret ,sat billeder ind og evt. tekst, så gemmer jeg på pc, eller rettere på en usb, men der er der tomme felter hvor der skulle være billeder, men tekster står der ,
hvad er der galt her???.

mvh
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 9. feb 2015 00:42

Du har sandsynligvis en forkert sti til billederne.

Før du indsætter billederne i KompoZer, skal du placere dem i samme mappe, som du har din index-fil i. Du skal så indsætte billederne i KompoZer fra denne placering, og så skulle det gerne virke.
Mvh. Kim

henning

Indlægaf henning » man 9. feb 2015 14:59

hej

mange tak for det , men så er jeg nødt til at spørge dumt igen,
hvor er det så lige den fil skal findes??
det ser ud til at jeg har givet mig til noget der går ud over mine evner..
mvh
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 9. feb 2015 15:47

Den er den samme index.html, som du indlæser i KompoZer, når du skal rette i din side. Du skal placere billederne i samme mappe, som du har index.html liggende i. Du skal placere dem i mappen, før du indsætter dem i siden ved hjælp af KompoZer.

Altså:
1) Find og åbn mappen med index.html (din hjemmeside-fil)
2) Kopier de nye billeder over i mappen - du har allerede alle de gamle billeder liggende her.
3) Åbn KompoZer, og indlæs index.html, så du kan se din hjemmeside i KompoZer.
4) Rediger siden, og indsæt de nye billeder - husk at indsætte dem fra samme mappe, som din index.html ligger i.
5) Gem siden.
6) Overfør siden til webserveren.
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » tirs 10. feb 2015 02:02

hej...
altså ,jeg er nok langsomt opfattende,-- men det med den fil index.html, kan jeg ikke hitte ud af , så måske jeg skal stoppe her, det ser ud til at blive enden på det , nu har jeg siddet mandag og sat billeder ind og så lykkes det ikke..
mvh
henning.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 10. feb 2015 02:18

Henning, index.html er den fil, som din hjemmeside ligger i. Du ser den muligvis kun som index i din Windows. Det er den fil, som du åbner i KompoZer, så du kan redigere din hjemmeside.
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » ons 11. feb 2015 12:59

HEJ.....
skrev her tirsdag men har åbenbart ikke fået trykket på udfør.
har redigeret ,indsat nye billeder, og når jeg så går videre ,så er der altså billeder som ikke vises når jeg åbner adressen på nettet,
1.
hvorfor er der nogle billeder der ikke vises.
2. når jeg søger eribatouring.dk, så er der også afvigelser, der mangler også billeder..
mvh
henning
Vedhæftede filer
1-Schirmfoto_2015-02-11_115439.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-10_115641.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 11. feb 2015 13:51

Det manglende billede i KompoZer kan skyldes en fejl i KompoZer. Så vidt jeg husker, kan det ske, efter man har overført siden. Hvis du lukker siden i KompoZer, og så åbner den igen, vil jeg tro, at billedet er der.

Så vidt jeg kan se, mangler der disse 13 billeder, når man besøger siden på internettet:

1-Schirmfoto_2014-12-09_042742.jpg
1-Schirmfoto_2014-12-09_042832.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_061401.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_115106.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_123926.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124125.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124231.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124527.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124835.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124950.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_125106.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-09_032309.jpg
1-gold-rush-powerpoint-1-728.jpg

Af en eller anden grund er de ikke blevet overført fra din computer til serveren.

Du kan prøve at rette en lille ting på din side, indsæt fx et punktum eller foretag en anden lille ændring. Upload så siden igen. Hold øje med overførselsboksen - den nederst til højre på dit billede nummer to. Her bør det fremgå, hvis et billede ikke overføres korrekt.

Hvis det stadig ikke virker, kan du enten overføre billederne med et FTP-program eller ved hjælp af en netværksmappe. Læs nærmere her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » tors 12. feb 2015 00:59

hej.
nu er det midnat ,og nu er jeg spændt på om når jeg åbner siden i morgen om alt det jeg har lavet i dag er kommet med......

mvh
henning

henningo

Indlægaf henningo » tors 12. feb 2015 13:06

hej
nej .........
desværre er der intet af det jeg lavede i går, spild af tid,
og der er stadig billeder der mangler, - og der må være noget jeg ikke forstår og gør rigtigt, måske jeg skal prøve et andet sted.
nogle campingvenner på tur til Spanien prøvede forleden dag og det var fint , da var der et tipitelt med tekst, det er der ikke i dag, pist væk..
mvh
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 12. feb 2015 13:58

Jeg ved ikke med tipi'en, men der er helt klart en forbedring i forhold til i går. Nu er det kun tre billeder, der mangler:
1-Schirmfoto_2015-02-03_061401.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124527.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124835.jpg

Prøvede du at lægge mærke til, om der var fejlmeddelelser i overførselsboksen?
Med hensyn til tipi-teksten: Er det en tekst, du har skrevet på selve siden, eller findes den på et billede i stil med dette:
Billede
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » tors 12. feb 2015 14:09

hej.........
jeg ser ikke nogen fejl oplysninger,
teksten er skrevet direkte på siden.
nu er jeg ved en dum fejl kommet til at slette en hel del fordi jeg blot ville slette noget andet tekst, , så nu sletter jeg alt lagerbilleder som jeg havde givet et nummer, og så skriver jeg tekster i stedet for, pokkers også.
mvh
henning