KompoZer / Nvu » på nettet

henningo

Re: på nettet

Indlægaf henningo » tors 12. feb 2015 19:03

Kim Ludvigsen skrev: Jeg ved ikke med tipi'en, men der er helt klart en forbedring i forhold til i går. Nu er det kun tre billeder, der mangler:
1-Schirmfoto_2015-02-03_061401.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124527.jpg
1-Schirmfoto_2015-02-03_124835.jpg

Prøvede du at lægge mærke til, om der var fejlmeddelelser i overførselsboksen?
Med hensyn til tipi-teksten: Er det en tekst, du har skrevet på selve siden, eller findes den på et billede i stil med dette:
Billede

HEJ..
NET SIDEN SVARER IKKE TIL REDIGERINGSSIDEN, HVORDAN FÅR JEG RYDDET NETSIDEN,FOR DER ER DOBBELT VISNING ,
OG SÅ PRØVER JEG HELT FORFRA IGEN..

MVH
HENNING

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 12. feb 2015 19:32

Hej Henning

Jeg forstår ikke, hvad du mener med dobbelt visning. Men hvis du vil starte forfra, skal du blot uploade en ny index.html, så vil den nuværende side blive overskrevet.

Sørg for at have en backup af den nuværende side, hvis du skulle fortryde.
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » lør 14. feb 2015 12:26

hej...........
nu ser det ud til at det kører,-- nu er det vist blot tid til at begynde en ny side,
kan man lave det ved slutningen af side et , og blot ved at klikke på " gå til side 2, eller næste side
mvh
henning

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 14. feb 2015 13:29

Ja, det kunne være en fordel at dele indholdet op på flere sider. Du har temmelig meget liggende på din nuværende side, så det tager meget lang tid at hente den.

Du kan sagtens lave et link til næste side nederst på siden, og du bør måske også have et link øverst på siden til næste side.

Når du vil lave en ny side er det ekstremt vigtigt, at du gemmer den med et andet filnavn, fx side2.html. hvis du gemmer den som index.html, vil du få overskrevet din nuværende side!

Linket nederst på side 1 (og evt. øverst på siden) skal så føre til side2.html. Og på side 2, skal du så have et link tilbage til den første side, altså: index.html.
Mvh. Kim

henningo

Indlægaf henningo » man 16. feb 2015 17:24

hej....
mente at jeg havde postet et notat søndag, men gentager lige---
det med at lave menyer ser ud til at være en kompliseret måde,

1..findes der ikke en let metode?,--PÅ WEBBYEN fik man automatisk en meny blot man navngav en ny side, så stod det der straks i menuen ude i siden.
2..er der en eller anden fidus til lagring af de billeder der skal bruges?
på webbyen lagde jeg dem ved at bruge et alfabetisk bogstav foran, her på Komp.... har jeg forsøgt det samme startende med Ø, men Æ blander sig umotiveret midt i det hele...

mvh
Henning
Vedhæftede filer
1-Schirmfoto_2015-02-16_125541.jpg

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 17. feb 2015 04:21

Der er desværre ikke en let metode, når man bruger KompoZer. Det er et af programmets svage punkter, man skal selv lave det hele.

Det aller nemmeste vil være blot at lave tydelige links både øverst og nederst på siderne til de øvrige sider. Du kan "style" linkene med farver, fed skrift osv. og du kan også placere dem i en boks, hvor du angiver en baggrundsfarve, så de ligner menuen øverst på denne side lidt.
Mvh. Kim

jrnmeyer

Indlægaf jrnmeyer » tirs 5. maj 2015 19:25

Vær opmærksom på, at alle filer der lægges på internettet i forbindelse med en website skal navngives med udelukkende små bogstaver. Det giver færre proglemer.
Med venlig hilsen
jrnmeyer