KompoZer / Nvu » starthjælp

Boglade2

starthjælp

Indlægaf Boglade2 » tirs 11. aug 2015 13:25

Jeg har tidligere redigeret hjemmesiden (skiveboglade.dk) med Frontpage og senere Office Share Point Designer, men da disse ikke længere spiller sammen med webhotellet Surftown, er jeg blevet anbefalet Kompozer.

Hvordan kommer jeg nemmest igang, jeg tænker om man i et hug kan overføre det eksisterende på hjemmesiden over i kompozer, eller skaL man starte fra bunden ?
Synes mest hæftet omhandler opstart fra bunden og vil jo gerne genbruge det der er lavet.....

hans

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/44.0.2403.130 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: starthjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 11. aug 2015 14:10

Normalt kan man sagtens arbejde videre ved blot at indlæse siden i KompoZer direkte fra hjemmesiden. Desværre kan du ikke gøre dette, da din side benytter rammer, og den slags er ikke understøttet i KompoZer.

Det er muligt at indlæse rammerne enkeltvis som selvstændige sider, og så tilrette dem med menu osv. men det vil være et større arbejde.

Når KompoZer ikke understøtter rammer, er det fordi de ikke altid er så praktiske. Prøv fx at se denne Google-søgning:
https://www.google.dk/search?q=Charlotte+Bork+H%C3%B8vsgaard+signerede+sin+bog&gws_rd=cr,ssl&ei=vuXJVeDtKYSbygPXlIewAg
Klik på linket til din side, og du kan straks se ulempen med rammer.
Mvh. Kim

Boglade2

Indlægaf Boglade2 » tirs 11. aug 2015 14:43

OK

Så dit forslag er at jeg starter op forfra, jeg kan jo godt genbruge en del, tekst og billeder og skrifttyper... :?:

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 11. aug 2015 15:12

Eller at du finder et program, der kan arbejde med rammer. Dette vil kræve meget mindre arbejde. Du vil dog så stadig have ulempen ved rammer.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 11. aug 2015 15:16

Hvis du vil starte "forfra", så undersøg, om serveren kan arbejde med serversidescripts, typisk PHP eller ASP. Det vil gøre det noget nemmere at tilføje menuen, sidefod og andet fast indhold på alle sider, og det vil være meget nemmere at opdatere i det faste indhold.

Jeg har andetsteds skrevet lidt om brugen af PHP, og hvordan det bruges i KompoZer:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... in-php.php
KompoZer understøtter ikke ASP.
Mvh. Kim