KompoZer / Nvu » Dyr hjemmeside

klaushansen

Dyr hjemmeside

Indlægaf klaushansen » man 3. okt 2016 15:42

Jeg har en flot og dyr hjemmeside:klaushansenrhododendron.dk Er der en metode til at overføre den til den gratis Mozilla?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Dyr hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 3. okt 2016 17:51

Nej, og dog. Kort sagt, hvis du ikke har bare lidt tjek på kodning af hjemmesider, så vil jeg fraråde dig at bruge KompoZer.

Problemet er, at hjemmesiden har interaktive funktioner, der er lavet i et serversidesprog, som KompoZer ikke understøtter. Enten skal disse funktioner omskrives til et andet sprog, eller også skal de undværes. Det er funktionen med en formular til at skrive til dig, og det er søgefunktionen.

Søgefunktionen kan evt. erstattes af et tilrettet søgefelt hos Google (det bruger vi fx her på siden), men formularen skal omkodes.

Hertil kommer, at du har nogle JavaScript på siderne til billedskift og til visning af billeder. De kan godt håndteres af KompoZer, men på en lidt mere nørdet måde - koden skal indsættes manuelt i de omskrevne sider, og du kan ikke se resultatet i KompoZer, kun i en browser.

Jeg har ikke været inde på alle sider, så der kan være flere interaktive funktioner, som jeg ikke er stødt på.

Selv med en omkodning kan du risikere problemer. I øjeblikket er siderne lavet i ASP, og de skal omkodes til PHP for at virke. Men det er ikke sikkert, dit webhotel understøtter PHP på det abonnement, du har i øjeblikket.
Mvh. Kim

Gæst

Re: Dyr hjemmeside

Indlægaf Gæst » tors 22. jun 2017 13:04

klaushansen skrev: Jeg har en flot og dyr hjemmeside:klaushansenrhododendron.dk Er der en metode til at overføre den til den gratis Mozilla?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/51.0.2704.79 Safari/537.36 Edge/14.14393

Hvis du selv had mod på at lave lidt "benarbejde", kan jeg lave en ny side til dig i et stærkt og ikke mindst gratis CMS, som både er meget SEO og brugervenligt.

OBS! Jeg har fjernet webadressen, da dette lugter langt væk af spam. Hvis gæst vil lave arbejdet gratis, kan vi evt. indsætte adressen igen. - Kim Ludvigsen