KompoZer / Nvu » Flytte en hel hjemmeside til ny version af Kompozer

Catalina

Flytte en hel hjemmeside til ny version af Kompozer

Indlægaf Catalina » man 6. nov 2017 08:29

For nogle uger siden brød min computer sammen. Alt fra min hjemmeside blev reddet og ligger nu på min nye computer, men div. programmer, jeg havde installeret kom ikke med.
Nu har jeg en ny version af Kompozer installeret, men jeg kan ikke arbejde videre med hjemmesiden, da alle filer (inkl. billeder) jo bare ligger på skrivebordet.
Har nogen et bud på, hvad jeg kan gøre?

Jeg undskylder, hvis jeg formulerer mig rodet - er ret mangelfuld i min viden om og forståelse af, hvordan det hele fungerer.

Med venlig hilsen
Isabelle

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0

Catalina

Re: Flytte en hel hjemmeside til ny version af Kompozer

Indlægaf Catalina » man 6. nov 2017 08:45

Hov - jeg tror sørme, at jeg har fundet ud af, hvad jeg skal gøre :)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 6. nov 2017 08:56

Vend tilbage, hvis det stadig ikke virker.
Mvh. Kim

ulrikjes

Indlægaf ulrikjes » fre 10. nov 2017 17:29

Kære Isabella

Jamen, det er jo lige der jeg også er: måtte reformattere computeren, og skal nu have læst alle mine hjemmesidefiler ind igen - hvordan gjorde du?
Ulrik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 10. nov 2017 17:43

Hej Ulrik

Jeg tror ikke, du skal regne med, at Isabelle læser dit indlæg. Hun er ikke meldt ind i forummet, så hun får ikke en meddelelse om dit indlæg, og hun kommer nok ikke forbi af sig selv. Så lad mig prøve at svare.

Hvis du har gendannet dine filer fra en backup, skal du blot åbne filerne i KompoZer.

Hvis du ikke har fået gemt filerne på din computer, kan du enten åbne dem direkte fra webserveren som beskrevet her:
https://kimludvigsen.dk/programmer-inte ... anager.php

Eller du kan hente filerne med et FTP-program. Det kan også være en fordel, fordi du kan arbejde med filerne ad flere omgange, inden du uploader det færdige resultat.
Mvh. Kim